Alla inlägg under november 2011

Av carpe - 3 november 2011 03:10

...och nu börjar min hemresa närma sig mer och mer, vilket är både roligt och sorgligt! Tur är i alla fall att jag ska tillbaka hit till FL, annars hade det bara varit sorgligt! PhU! Anneli har rymt till Key West resten av veckan och jag och Nicole drog oss därför till Bru's Sports Bar idag, vilket var SOOO American! You've got no idea! 


Annars har det inte hänt så mycket, min ryttare smsade tidigt imorse och sa att hon skulle stanna lite längre i sängen idag (hon mådde inte riktigt bra) och att jag kunde rida alla utom chiz och pach, vilket betyder att jag hade hela fem hästar att sätta mig på! Började med huntern som skötte sig utmärkt, fortsatte med min speciella vän mags som var en real b**ch idag, som tur var skötte sig hingsten helt exemplariskt och jag tog ut sleeps på tur därefter. Efter denna lilla vila var det bara att ta itu med Bells också och sen var det äntligen lunchtime. 


Mags vinner 10 000 dollars-klassen i söndags!



    

Chiz som vann samma klass förra veckan och som nu var nolla i grunden men sparades och inte behövde omhoppning



Av carpe - 1 november 2011 21:37

År 2011 har flugit förbi i rasande fart och nu är det liksom november redan. Hur gick det här till!?


Nåja. Jag ska inte klaga, här borta känns det fortfarande som sommar i alla fall. Ibland kan det dock vara lite jobbigt, som tex fallet med solglasögon idag. På Maggs behövde jag inga, för då var solen inte såpasss högt upp ännu, men när jag satt på Bells var de verkligen behövliga och då tyckte jag att jag kunde testa mina nya Ralph Lauren-brillor jag köpt här (till ett kappris kan jag tillägga!!). Tji fick jag. Det var tydligen inte solglasögon ridmodell jag har införskaffat för de här var totally useless under nedsittning i trav eller i galoppen, för de är inte såna som klämmer åt så att man får blodstopp, vilket gör att det alltså inte medför ont i huvudet, men däremot att solglasögonen vippar hit och dit beroende på takt. Satte jag de sedan på huvudet för att undvika vippandet blev det att de kasade ner till näsan efter tre sekunder. Hm. Vad ska man göra åt detta? Jag skippade helt enkelt dessa på chiz och red (ve och fasa) utan! Så när ska jag nu använda mina nya solglasögon om jag inte kan ha dem i stallet? Hm igen.


Nå well- that was kind of it. Eller näää vänta! Vi blev trick or treatade för första gången igår! Hur roligt var inte det! Kidsen såg nog lite förskräckta ut över mängden godis vi öste över dem, och de undrade nog vad deras tandläkare skulle grymta om på nästa session. Men är man en svensk första t or t:are så är man;)


Middagen med Fuchs-klanen glömde jag ju nämna också! Vi gick på mexican, drack lite rödvin och åt fajitas och det var helt enkelt huuur trevligt som helst!! Måste göras om! Nu ska det ätas lite morötter, lyssnas på musik och sen är det gymtime! Igår sprang jag och Ash först 20 min på treadmillen, sen gjorde vi benmaskiner, skvallrade lite med PT:arna och spelade därefter racketball som var hur roligt som helst! Gym är kul;)


 


https://www.lafitness.com/pages/clubhome.aspx?clubid=196&clubStatusID=1

Ovido - Quiz & Flashcards