Alla inlägg under juli 2010

Av carpe - 20 juli 2010 21:34

Precis så heter Michelle o mina hönor! Gretl kostade 8 CHF och Rapunzel var egentligen gratis men vi betalade 2 CHF för henne så att det blev jämnt!


Har aldrig gjort nåt så konstigt som att köpa höns haha. Åkte till en snäll man på hönsfarmen i Abtwil och valde ut Gretl, sen hittade vi Rapunzel ensam i en sjukbur så då räddade vi henne från death row. Life savers liksom.


På torsdag blir det Ascona. Hoppas Angie kan komma med, det skulle bli så mycket roligare då! Imorgon jobbar jag själv, Jaqueline har som alltid ledigt. Jag, Michelle, Ceasar och Janic åker till Bodensee o Arbon imorgon över lunchen för sol o bad, yes:) we like.


Tvättade Misus bil igår och Edy blev grymt glad.


Nu ska jag lägga mig och läsa om min hundraåring, spännande:)


BLÄ för imorgon:( kan hon ALDRIG jobba eller????

Av carpe - 16 juli 2010 19:55

Ja vad ska man säga. Några ord att sammanfatta Falsterbo med skulle kunna vara "Schuppi, La Toya, Radisson, Holland och svensk mat!"...


Resultaten skulle ju kunnat varit mycket bättre, det ska vi inte säga. Men Amor var iaf 2a på fredagen och Virginia gjorde oss stolta i derbyt. La Toya vet jag inte vad jag ska säga om, det här var inte vår tävling och det är verkligen jättesynd för jag ville väldigt gärna göra Hickstead eller Dublin. Men det är inte så mycket att göra åt. Se framåt, alltid se framåt även när det är som mörkast! Och det gäller inte bara hästar och tävlingar, utan resten av livet också..


Den här veckan har det varit ganska lugnt, Markus var på semester i Grekland och kom tillbaka idag, med ett slutspelskägg av värsta sorten, absolut inte passande! Synd att jag inte hann få kort på det, trodde knappt mina ögon. Ramses har åkt, och istället har en schweizisk tjej, Angie, kommit hit med 3 hästar. Hon har även en svensk groom som dock åker hem på onsdag tyvärr. Båda drar vi ändå med till Hej! Sweden-partyt i Elephanten imorgon, ska bli jättekul!



Längtar till en show dit mina holländska vänner kommer!!




Men det lär väl aldrig inträffa...

Ovido - Quiz & Flashcards