Alla inlägg under december 2011

Av carpe - 29 december 2011 04:11

Ok nu är det dags att ta mig i kragen igen och blogga lite. Julen är ju redan över och snart är det nya året inlett. Sen det bloggades sist har det nog hunnit hända en del, för att inte snacka om vår BBQ till julbord eller biljetterna till NHL-matchen.


 

Julbord a la Svenskar i Florida


Miami har också hunnits med och det har börjat smidas planer med orden "Carpe Diem" och "Karma" inberäknade. Beachen har vi försökt sola på och Anneli fick en havsluktande korall i present från mig. Jag var inbjuden till Casa de la Fuchs igår kväll, på ännu en BBQ och idag har jag och Maya varit ute och gått med hundarna. Markus har även bokat in mig till att köra honom till flygplatsen i Miami den 9e och jag försökte trycka upp honom på Agro (som det ska hoppas vatten med vareviga dag och som är skyldig mig en pekfingernagel!), men de försöken fick inget resultat. Igår hade jag och Anneli vår lediga dag och den tillbringades med american pancakes (fantastiska!) och därefter shopping i West Palm Beach. Har jag nu helt glömt att nämna när jag skulle köra Ash till Miami? Jag höll på att dö. Det var typ det läskigaste jag gjort nånsin i hela mitt liv. Jag tror att jag kört max max max 110 en gång hemma i Svedala, och här gällde det att ligga 120 i typ en timmas tid. Behöver jag säga att jag var lite skakis efteråt? Det gick iof bra, jag menar, vi överlevde, och sen på vägen hem i mörkret (med mer trafik) kändes det faktiskt säkrare! Jag gillar att köra;) och det är lika bra att träna mera innan porschen kommer tillbaka!


  

Hingsten och jag med världens roligaste schabrak lol


 

             


Nä nu ska det sovas. Imorgon landar både Maria och CK, halleluja vilket nyår det ska bli!! :D Innan dess ska typ sju hästar ridas i kallfront. Not acceptable! (Rida med tjocktröja, det gör vi liksom inte här, be gone kyla!!)

Av carpe - 24 december 2011 20:50

Det här är första julen utan mamma, vilket känns naturligtvis jättetråkig och ledsamt. Jag har kommit på att det absolut bästa mot att inte vara ledsen är att försöka göra allt annat med glädje så att man inte stannar upp för att tänka. Så det är precis vad jag gör. Jag älskar henne fortfarande och kommer alltid att göra, och jag vet att hon vet det. Hon finns alltid i mina tankar


Nå nu blev det lite deppigt och det var inte meningen nu på julafton, så över till nåt annat. Jag och Ceasar vaknade upp till regn tidigt imorse. What liksom! Ingen porsche och ingen sol. På julafton. Gah. Jag blev dock på mycket bättre humör efter att ha öppnat mina julklappar från syrran & co. Underbart! Sen drog jag vidare ner till Annelis stall och blev plötsligt pologroom i ett huj;) Awesome. Solen började dessutom titta fram så smått och justr nu i skrivande stund är det kokhett och soligt! ;) Därefter har det köpts mat, ridskor och borstar. Vi har också hunnit med att nästan få grillar i huvudet och nästan slå sönder vinflaskor inne på Pharmacyn. Great success! ;) Nu ska jag fodra djuren och sen ska det grillas hos Anneli! Jag älskar julen!! 


Imorgon måste jag köra in Ash till Miami. OMG. Håll tummarna;)


GOD JUL PÅ ER ALLIHOPA!!

Av carpe - 24 december 2011 05:06

OMG. Katastrof i casa de la Janni. Gigantisk katastrof. Dan för dopparedan liksom. Vad är oddsen? Nu är det nämligen så att porschen har gått sönder. Blivit bärgad och bortförd. (Och NEJ, det var inte jag som gjorde nåt!) Det heter katastrof. Jag som längtat att få cruisa runt i den tillsammans med Anneli, men nejdå. Istället fick jag nu en nissanbil. Nån grå sak som vi hyr tills bäbis kommer tillbaka från garaget. Och den är inte alls lika trevlig att köra, och framför allt accar den inte lika bra och det är inte lika tufft att komma intrutandes med den som med Black Beauty. Omg. Dagens i-landsproblem. 

Av carpe - 20 december 2011 02:56

Ville bara tala om för er som undrar lite smått om jag och Ceasar kom fram okej ner hit till värmen, att vi klarade faktiskt flygresan bra, trots att den var lång och ännu längre. Gah. Solen har skinit sen vi dök upp här, och hästarna mår fint, Gabriel är stand in för H, Agro helt underbar, Mackan är redan träffad, naglarna är gjorda och hundmaten införskaffad. Nu gäller det bara att få tag på ett bankkonto och förebyggande lössmedel åt Ceasar (tydligen är det många hundar i området som fått löss usch) och sen är vi ready to go! Jag och Porschen har redan hunnit vara ute en himlans många gånger på dessa två dagar och jag tycker om honom mer och mer! Nu måste jag sova för jag och Cesi ska upp tidigt imorgon bitti och pw:a innan jobbet! Halleluja och kors i taket om det blir gjort;)


puss på er och glöm inte att checka in här då och då, jag ska hålla er väl uppdaterade! Och ni har väl kikat in på Fredriks blogg!?

Av carpe - 15 december 2011 22:54

Jag har hittat en av de mest underhållande bloggarna på åratal! (Ja, jag vet att det nu låter som om 1. Jag är 40 plus 2. Termen 'att blogga' funnits minst lika länge - men nu förstår ni i alla fall hur underhållande ovanstående blogg är!)

Jag satt hela morgonen och inväntade en människa som aldrig kom och knackade på, men under tiden var jag entertained åtminstone! Den här mannen får dig både att skratta och gråta, och jag är antagligen sen som upptäcker honom först nu men bättre sent än aldrig! Här ska lusläsas från pärm till pärm! (ehrm, ännu en gång, tekniskt fel, jag menade ju förstås tangenttryckning till tangenttryckning! Och nu när jag skrev det, insåg jag att det finns även tungvrickningar i form av bokstäver på en skärm. Prova själva att skriva tangenttryckning så fort som möjligt flera gånger efter varandra, inte helt lätt!


Jag och mitt körkort förenades i en fantastisk puss och kram-fest igår efter många års längtan efter varandra. Jag är helt säkert på att han har velat bo hos mig lika länge som jag vetat om hans existens, för jag tyckte mig allt känna hur han tryckte sig lite närmare mig och viskade med kärlek i rösten "Gör inget dumt nu mamma, för då sliter de bort mig igen!" Och jag lugnade honom med orden "Du är trygg hos mig, jag släpper dig aldrig." (Jag nämnde dock aldrig att jag sagt detta till mitt förra pass också, som dessvärre kidnappades förra året och som sen dess inte blivit återsedd. Carpe Diem liksom.)


Gissa vad som händer på lördag? Jag ger dig lite ledtrådar:

1. Först är det något vitt och stort som ser ut som en fågel.

2. Sen är det en deutsch stad där man brukar hylla ölen som står i centrum.

3. Sen vit, stor fågelliknande sak igen. Tidsmässigt ca 5 gånger så lång som nummer 1.

4. Har du ätit gurka? Då vet du att det finns olika sorters gurka. Vanlig, inlagd, salt, osv. Och denna gurkan, fast utan gurk-ordet förstås!

5. Se nummer 1.

6. Palmer, yachter och en Porsche tar emot på mållinjen.


Så, nu - fram för förslag! Ingen kan ha fel, men alla kan ha rätt. Eller nåt. Godnatt, nu måste jag fixa min skönhetssömn, imorgon ska jag nämligen på studiebesök igen. Denna gången på dagis. D - A - G - I - S. Ja du läste rätt. B är eld och lågor, men jag fasar lite mer och undrar vart man kan köpa munskydd tidigt på morgonen, såna som kineser ofta har. Hörselskydd skulle kanske inte vara så tokigt heller?

Jag lovar, jag rapporterar om hur det går, håll tummarna att jag förblir frisk, både mentalt och fysiskt!


Edit: Det var inte meningen att lämna er med en cliffhanger, här kommer självklart adressen till Mr "Fantastisk Blogg"! : http://fredrik.cafe.se/

Av carpe - 12 december 2011 20:53

Asså jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka min glädje över denna morgon, då jag faktiskt klarade min uppkörning och nu får köra runt lagligt i bilen! Jag får jag får jag får! Den mesta tacken ska dock min fantastiska körlärare N ha, för jag är så stolt över honom att han fick in mig på rätt bana (haha, fattar ni:)! Jag trodde seriöst inte att någon skulle kunna få mig så här långt, att jag faktiskt skulle bli godkänd på ett prov - för jo, köra bil runt i världen kan ju alla göra, frågan är bara om man gör det säkert eller lagligt alls. Men på nåt sätt, är jag här, och inväntar mitt kort på posten! J nere i receptionen har också varit helt underbart vänlig, snäll och alltid glad! 

(Detta betyder att ja alla mina vänner som år ut och år in agerat chaufför och slösat bensin på mig, dagen D är här! Nu kan ni koppla av, för jag ska nu betala tillbaka alla DD-gånger, I promise!)


Annars har jag liksom inte fokuserat så mycket annat den senaste tiden. Det har liksom varit körkortet som varit nummer ett. Idag körde jag och B (alltså, jag körde, B satt brevid - extra förtydligande:P) till Ikano för att julklappsshoppa, och visst hittade jag nåt fint åt syrran, men det som gjorde mig allra nöjdast var min körning, såklart;) Julkänslan har dock inte hunnit infinna sig än, jag och B hade inte vårt traditionella paketinslagande med julmusik på högsta nivå, utan jag måste försöka passa på att insupa julen imorgon när jag går på stan. Ett par klappar ska fortfarande inhandlas och tja, det var väl det som skulle göras. 


Tycker oerhört synd om E som blev bestulen på både dator och alla besparingar under tävlingarna i Polen nu i helgen - vad har människor för problem med att förstå vad som är mitt och vad som är ditt?? Man tar sig liksom inte in i nån annans lastbil, och man stjäl framför allt inte andra människors saker. Ruttet är det, och ruttna människor. Usch det gör mig arg, och lite rädd, för det hade likaväl kunnat hända mig under tävlingarna jag gjorde med Geffe. Tur är väl det att ryssar och österrikare verkar vara hederligare! Rör inte mina saker, och jag rör inte dina!


Nu ska det gås ut och gås med hund, pratas med Misu och inse att jag måste tagga ner och helt enkelt bara få tag på Ash så att vi kan boka biljett. Nu ska de kanske inte köpa Estancia utan nån annan farm, men då får de fn snabba på lite. 

Av carpe - 9 december 2011 19:43

Blurp på dig, det går aldrig som man tänkt sig. 


Boka biljett måste göras. 


Fixa skiten måste göras (det som inte fixades idag).


Och jag har varit på ko-studiebesök hos Tilda. Det var kul! 


   

En bild på Bartok Mr "in the middle of Norway" polack- han till vänster:D



Edit: Han heter egentligen Bartoszem Goszczyńskim, som jag nu var tvungen att CtrlC:a och CtrlV:a in för att ens kunna halvstava:)

Av carpe - 7 december 2011 22:40

Jag ville bara tala om att jag lovar att blogga. Imorgon. Idag har det liksom inte hänt så mycket. Frusit, kört bil och sovit hela eftermiddagen. Japp, så roligt var det. Bauer Sucht Frau-Uwe är ännu mer awesome, det säger jag bara. Det roligaste är att om man googlar hans namn så kommer det upp sökförslaget "Bauer sucht frau Uwe nase" och det säger ju lite om varför helt säkert jättegulliga Uwe är så intressant och rolig att titta på!


   




























Ovido - Quiz & Flashcards