Alla inlägg under april 2010

Av carpe - 29 april 2010 21:21

Så. Nu har min torsdag avlöpt också. Egentligen hände det inte så mycket, Markus och Arthur red allt på morgonen och jag hade eftermiddagen ledigt, grymt skönt! Åkte till ShoppingArenan med Karina och vi tog oss även en svängom på IKEA. Hur kan man motstå svenska köttbullar??

Glömde däremot att köpa svenskt godis, men IKEA ligger ju bara 5 min härifrån, så det var inte så farligt.


Imorgon väntar tävlingen. Uster, på gräs med 3 hästar som tävlar men totalt 5 på lastbilen. La Toya och Amor får komma med o trimmas lite där och så hoppar vi Latti på hemvägen också. Har redan packat allt, tror jag, och ska bara stiga upp grymt tidigt imorgon för att fläta  och gänga. Åker klockan sju, så gissar på att jag måste vara i stallet sisädär halv fem eller nåt. Weei   men  hellre för tidigt än för sent.



Borde därför gå och lägga mig nu. Imorgon bar med Peppi och hans kompisar, kul!

Av carpe - 28 april 2010 19:50

Har haft en hektisk period i mitt liv det senaste. Hunden Ceasar och jag har precis flyttat tillbaka till vårt älskade Schweiz, efter en frånvaro på 1,5 år. Holland är fantastiskt på alla sätt och vis, men jag kan inte hjälpa att jag verkligen känner det som att komma hem när jag kommer till St Gallen.

  Jobbade ett år hos Erika Lickhammer, vilket var ett mycket roligt år fyllt av händelser och äventyr. Därefter började jag jobba hos Vincent Voorn som är en grym människa med lika grym känsla för hästar, men upptäckte efter 3 mån att jag inte fungerade med Trixi. Punkt slut. Folk hade redan innan varnat mig för henne, men jag anser att om man inte har provat kan man ej heller säga säkert. Men nu vet jag att Trixi och jag inte går ihop, och det vet säkert de sju andra som inom 2 år försökte jobba med henne.Done

  Markus, min gamla chef som nu slutat tävlingsrida, frågade mig redan i höstas om jag inte ville komma tillbaka och grooma för hans nya ryttare, Arthur Gustavo Da Silva. Då tackade jag nej, men när Markus än en gång frågade, och gjorde det vid rätt tillfälle, kunde jag inte motstå. Det är alltså historien om hur jag kom tillbaka;-)


Ceasar är överlycklig och skitig varje dag;-) Idag åkte vi iväg och tränade till Elgg med 9 hästar. Red Grey Martini för första gången, trevlig liten 'ponny', och även Ovation som jag ju känner väldigt väl sen tidigare. Alla hästarna hoppade enligt Markus väl, hann tyvärr inte se så många.


Trots att jag trivs grymt bra här igen och alla är väldigt glada över att jag är tillbaka, saknar jag mina vänner i Holland en aning! Man kan ju tyvärr inte ha båda, men jag önskar att Anneli, Kattis och Lisa kunde finnas liiite närmre.


Nu ska jag se vad jag ska laga till för nåt gott, kanske steka lite ägg, mer än så har jag inte hemma. Imorgon blir det vanligt jobb och abendsverkauf, till helgen tävlingar i Uster. Exciting exciting. Dessutom hoppas jag på utgång en eller flera dagar med bland annat Michelle, som ju också är härnere sen ett år tillbaka!


St Gallen ist doch geil!!!:D

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards