Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Söndag söndag

Av carpe - 17 juni 2013 04:50

Hej hallå!! Här är jag nu, en korsa-landetflygning och fyra (ja egentligen fler antar jag) stater senare sitter jag här i ännu ett hotellrum och tittar på CSI Miami. Ok så hästarna flög FedEx över med Karl och Lupe och jag tog ett vanligt plan. Med vanliga människor alltså. Lol.

Mitt hotell ligger i Connecticut och hästarna bor i New York. Delstaten alltså, inte NYC. Vägen däremellan tar en halvtimme att köra och det är inte rena rama motorvägen om jag säger så. Upp, ner, vänster höger ja alla möjliga vägar hit och dit och är typ lika breda som en kostig genom sommarhagen. Så tja, det är väldigt väldigt vackert och lummigt men nästan lite vääääl mycket skog för min nutida smak! Att GPSen sen tar mig en väg TILL stallet och en annan väg HEM är ju en annan story. Idag gav jag mig fn på att hitta hem samma väg som jag åkte till stallet. Och tänka sig, det gick! Jag är så stolt, men gissa om jag fick koncentrera mig! Hade jag varit Greta hade jag suttit i häxans mage sedan länge liksom.
Men hästarna har ridits alla fyra i två dagar nu, och handwalkats och manar har flätats ner och svansar har tvättats och pizza har ätits. Det har nästan varit jobbigt och jag har inte varit klar innan 4.30 nån dag. :O

Nåväl. Imorgon ska jag och pållarna åka till JFK. Håll tummarna att allt går som alla planer ska. Nedan följer en massa fina bilder som snälla Lupe tog under resan för att hålla mig uppdaterad. Och sen lade jag till några från Caras fina farm där vi nu står.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards