Direktlänk till inlägg 17 december 2013

Min nya vän som ersätter Anneli

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy.

Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt honom att han har iallafall bra mycket starkare armar än mig. Han skrattar tillbaka och kollar när jag gör ett set, och så säger han att jag har actually very good arms. Sen börjar vi prata. Först om maskinerna på gymmet och träning, och sen frågar han vart jag är ifrån. "Sverige", säger jag ju då förstås.
"Really!? Thats like my second home!" utbrister han då med entusiasm.
Jag blir ju lite förvånad, men sen berättar han för mig att han är "musician" och har faktiskt spelat både i Friends Arena och på Ullevi i Göteborg. Där borde ju en varningsklocka ringt inne i min svenska hjärna men kopplingssekreteraren var tydligen ute på lunch. Så vi pratar på lite om hur vädret var i Sverige när han var där, och vad jag egentligen gör i Florida. Sen ska han gå vidare, så han räcker fram handen och säger "It was very nice meeting you. I'm Bruce".

Ja. Jag räckte ju fram min hand jag med och presenterade mig. Sen gick han vidare och jag blir lite röd i ansiktet. Hur kan jag inte känna igen en man som varje år klär Expressens löpsedlar varje gång han spelar i Sverige, och är en man nästan större än kungen hemma i Svedala?? (Och sen borde jag ju vetat att han finns i knutarna.)

Sen gick jag till min goda vän Freddan vid en ny maskin och förklarade vad som just hänt. Precis när jag berättat allt tittar jag upp och då vinkar min nye vän till mig från andra sidan gymmet. När Freddan sedan går till sin PT och nye vännen är klar och ska gå hem, kommer han bort till mig än en gång för att säga hejdå. Vi pratar om benstyrka, han ger mig komplimanger om min fysik (på ett gym-vis), han berättar om hur det är där han bor uppe i norr och att de har massa snö vid den här tiden på året, och jag sa att tydligen hade vi massa snö i Sverige men det har smultit bort, och sen ska min nye vän gå hem på riktigt. Så han tar mig i handen än en gång, säger "Hope to see you soon again" och så kindpussar vi tre gånger.
Jag dog lite. Inte för att jag blir så starstruck så enkelt, men jag tror att halva Sveriges befolkning 25+ hade kunnat döda för att ens ta the Boss i handen. Vem vet, kanske har jag fått en ny träningskompis?

Nä. Jag tror jag ska lyssna lite på "Born in the USA" nu. Eller kanske "Streets of Philadelphia".

 
 
Ingen bild

Sandy

18 december 2013 18:11

Jag döööööör! Har man en dålig dag så är d bara att tänka på Janina o Bruce på gymmet så börjar man genast skratta!

carpe

18 december 2013 23:56

BFFS FOREVER

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Av carpe - 6 augusti 2013 22:34

Åh herre Jesus vad trött man blir av att barbequa flera dagar i rad ! Igår var vi iochförsig inne i Bremen och åt som vanligt, men annars bara suttit hemma och njutit av fina sommarkvällar. Idag var det kaos på jobbfronten. Hästar skulle hoppas, fris...

Ovido - Quiz & Flashcards