Direktlänk till inlägg 12 juni 2013

Den glider in i mål igen!

Av carpe - 12 juni 2013 06:51

Hejsan hoppsan vad tiden flyger. Jag avgav ju ett löfte till mig själv om att blogga under en av mina två lediga dagar men det hände ju inte så mycket. Lol. Sååå um. Jag tror vi var på lördag/söndag nånstans va?

Så den där hiken. Den. Där. Hiken. Det borde gå ut en global varning om att glatt gå med på att hika med Mattias o Allison. Kommer ni ihåg att jag nämnde nånting om rena rama minidöden i San Franciscos backar? Jomen det här var värre. I och med att jag rider more or less varje dag så trodde jag att min grundkondition var någorlunda okej. Sen att jag faktiskt springer (ja Anneli, hör och häpna, ett ben framför det andra i snabbt takt! Lol) ett par gånger i veckan och powerwalkar resterande så trodde man att grundkonditionen var på topp. Iallafall det liksom. Fine att jag inte hade klarat 7mile loppet på 80 minuter som vissa andra knasar, men det hade jag inte krävt heller. Det enda jag krävde var grundkondis typ. TYP. Jag antar att det där "typ" var det jag fick. Vi började lite fint med kaffe på morgonen och sen ut i skogen. Först lite lagom stigning på grusväg och en massa tjöt om allt och inget. Sen skulle vi UPP i skogen. På en liten snarig stig med buskar, stenar och rötter i vägen klättrade vi rakt upp i ca 30 min. No kidding. Jag trodde mitt hjärta skulle pumpa ut halsmandlarna och blodsmaken i munnen hoppades jag var inbillning. Jag fick ingen luft. Jag drack upp hela min vattenflaska. Jag var tvungen att försöka stanna men blev genast påpushad igen. Jag kände svetten lacka från hela min kropp. Jag kände svettpärlorna rullandes i pannan. Jag trodde seriöst inte att jag skulle klara det. No kidding. Nooooo kidding. Min artär blev nog utvidgad till Australien minst. Men vilken känsla att vara på toppen! Och vilken utsikt, hela Bay Area, Muir Woods och Golden Gate, allt inom samma vy.
Som tur var gick det ju utför sen hela vägen hem lol. Och väl i Mill Valley tog vi lite lunch på mexikanskt ställe och sen åkte jag vidare hemåt. Stannade till lite på det stora mallet i Corte Madera och hittade en jättefin inredningsbutik www.restorationhardware.com där jag fastnade ett tag. Sen körde jag hemåt och igår åkte jag till Lowe's i Rohnert Park och Santa Rosa och köpte presenter till Sven och Rickard. Och på tal om Santa Rosa så tog jag en glass på deras mall och insåg att denna "lilla" förortsstad är med sina 159 000 invånare större än Linköping, Sveriges femte största stad. Scary. Vart bor Sveriges alla människor?

Nåväl. Imorgon är en ny dag och eventuellt blir det New York med ponnyerna torsdag-tisdag innan avfärd mot Belgien och Europa! Mån vi ska inte ropa hej förränta vi är över bäcken. Eller skjuta, förlåt, sälja skinnet innan björnen är skjuten!

Jag tror att jag och rödtottan skulle bo finfint på vår lilla ö i St Vincents. Vi behöver bara lite pengar och gärna en båt. Och två flytvästar. Eller en privat båtchaffis som inte trillar oss i vattnet, då behöver vi inga flytvästar. Vår ö har faktiskt internet och kabeltv uppkoppling. Och med all säkerhet rom. Vem är på? Fri visit varje gång! (Och fixar ni båtchaffisen på samma gång kan ni får fri tillgång till vår j-a-c-u-z-x-i. )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards