Alla inlägg under december 2012

Av carpe - 31 december 2012 20:33

Jag som verkligen hatar nyår av många olika anledningar sitter nu här alldeles ensam med Ceasar på ett bygge som jag lämnar om ett par dagar och undrar hur mycket dålig karma jag kan ha samlat på mig genom mitt liv för det verkar aldrig som om jag får någon bra karma eller att nånting faktiskt går min väg. Just nu skär det lite i hjärtat och att lyssna på Sarah Brightmans Best Of och fyrverkerier är ingen poppig lösning men så får det bli. Skulle eventuellt firat nyår med Meli från Köfler men jag kände att köra 2 timmar nu ikväll när jag om två dagar ska köra 18 timmar till Sverige vore inte det klokaste. Så därför sitter vi nu här och jag tänkte informera er om att London definitivt är en av mina favvotävlingar,, speciellt som man kunde bo på Hilton istället för hotell a la Alpenspan truck och att wifi fanns på hela området. Balou 8 år debuterade 160 med bara ett ner och gick även en andra 160 också den med bara ett ner. Jag är faktiskt väldigt stolt över pojken. När jag kom där för två månader sedan hade han gått nationell 140 GP och sen debuterade vi först 150 i Leszno, 1 ner, sin första GP tvåstjärnigt internationellt Wiener Neustadt 0+4 6:a, 160 i London och nu i Mechelen fick han gå sin första 5* GP och den gjorde han super, tyvärr den också ett skitpet. Han har mycket att lära men jag tror att han har rätt inställning.  Synd bara att jag inte får följa honom under hans 9e levnadsår.


Så nu är det väl dags för den årliga listan I guess? Den hängivne läsaren drar sig till minne att jag nästan lovade att göra klart förra årets lista innan det här året var slut men så blev det inte utan den får helt enkelt räknas som klar för här kommer den nya:


Årets Elvis: Kubanen <3

Årets bil: Porschen

 

Årets klubb: Mangos Tropical Bar, South Beach Miami

Årets beachSuperman: Andie

Årets gå-hem-självare/sova i korridorer: Maria the Johannesson

Årets Playersbil: Range Rovern

Årets mesta pool: Annelis på poloklubben

Årets polohäst: Buffalo

   

Årets låtar: Awolnation - Sail
                     Asaf Avidan - One Day

                     Michel Télo - Ai Su te Pego

                     Gustavo Lima - Balada

                     Turtleman - Wait for me/Rastaparty

                     Bob Marley - One Love/Bad Card

Årets ensammaste roadtrip: Wellington - Kentucky 18 timmar

Årets längsta roadtrip: Kentucky - Calgary 39 timmar

Årets banan: Rastabananen från Casa de la Anneli!

Årets speedlimit: Först 194 km/h med Porsche Panameran sen 210 km/h med Mercedes E350 CDI 

Årets flygplats: Miami International. Om jag hade en penny för varje gång vi agerat shuttle I'd be rich

Årets bästa ex-chef: Mackan the Fuchs!

Årets lastbil: Eleanor. Först kraschar hon in i taket i Lexington och sen får hon dieselstopp på highwayen ut från Calgary. BBB.

   

Årets mesta: Tatueringar. 3 stycken! 

Årets mesta regn: Kom när vi var och nationalparksklättrade med björnarna i Kentucky

Årets häst: Cadett och Agro får nog dela

   

Årets tävlingsmässiga höjdpunkt: WC-vinsten i Calgary

Årets roligaste europeiska tävling: London Olympia

Årets cup-dans: Olympia. Malin vann nästan ju!

Årets mest saknade häst: Tinka's Boy

  

Årets hetaste sol: LA sunshine

   

Årets mest förvirrade: Än en gång korridorssovande Maria; att hämta vänner på flygplatser en vecka för tidigt är alltid lika underhållande! :)

Årets tappraste bil: Marco Julio Arellano Polo II

Årets mest fantastiska resa: Jamaica. One love. No words needed.

     

Årets konstigaste natt: Montego Bay, some resort, some Baileysliknande likör. Och some NY-people. Och ett par boomerangliknande flipflops.

Årets sköldpadda: Turtle! 

Årets krabba: Den blå gigantiska i Negril

 

Årets BMW: X6an

Årets mest livsfarliga färd: Kingston till Ocho Rios genom djungeln. Och bergen.

Årets Vegas-pojke: Ceasar <3

Årets tradition: Puck-återvändning

Årets nya länder: Kanada, Jamaica, Slovenien och Ungern

Årets cowboybar: Ranchmans in Calgary!

Årets roligaste: Linedancing!

Årets maffia: Den svenska

Årets sierska: Kvinnan i London som bara prickade in allt rätt hos mig. Men vadå Kentucky igen!?

Årets mest grönorangea: Alpenspan

Årets gamling som ibland levt upp igen: Farfar/Grandpa aka 11th and Bleeker

Årets mest oväntade roligaste återseende: Lickhammer! Alltför länge sen!! 

Årets vackraste: Banff, Alberta, Kanada

 

Årets Linda: Algeborg självklart

Årets märke: Michael Kors

Årets mest intressanta resmål:  http://sv.wikipedia.org/wiki/Klippkyrkorna_i_Lalibela

Årets mest coola nya vän: Rohan Marley (japp son till the one and only)

 

Årets bitch: Nämen du förtjänar inte ens plats i den här bloggen så jag stryker dig

Årets mest USA-inreste: Moi, fem gånger på ett år!


Det finns sååååå mycket jag skulle kunna dra upp här och medans jag nu skriver och tänker efter lite så inser jag vilket fantastiskt underbart och spännande år jag har haft och det är inte förrän nu jag tror att jag inser det. Alla mina vänner jag skaffat på vägen, alla saker och platser jag sett, jag har basically vid 25 års ålder sett mer av världen än vad de flesta gör i hela sitt liv och jag är ännu inte nöjd. 2013 ska bli ÄNNU bättre (hur det nu ska gå till). Det är helt crazy vilket år 2012 faktiskt var, och jag har alla er mina fina underbara vänner att tacka för det plus lite tur på vägen. In med positiviteten och Annelis ordspråk alles kommt gut, no worries man and everythings gonna be alright så ger vi 2013 one love och mig en kick i arslet och ser fram emot en massa nya spännande äventyr!!


Puss på er alla och tro inte att jag har glömt någon av er bara för att ni inte står med, era crazy påhitt finns alltid hos mig men hör gärna av er om det är nånting speciellt jag hastat förbi! 






Ovido - Quiz & Flashcards