Alla inlägg under februari 2013

Av carpe - 23 februari 2013 06:49

Här sitter vi och diskuterar alkohol och Australien och jag tycker det är intressant men hajar är intressantare. Johnny Depp är great och Ljuset är grönt. Rachel tog med sig sin doggy bag och Linda ska sova över i huset. Men var är Charlie?? Fine. Poultice är poultice och Lancero kallas numera The Mule. Gulligt. Faktiskt.
Nu ska jag snooza och sova. Gonatt. En liten uppdatering fick ni iallafall.

Av carpe - 14 februari 2013 03:56

Idag var jag ledig. Vilket betyder att jag INTE fick mina extrapengar lol. Kändes något tomt. Men skönt att sova ut. Ha! Trodde jag ja. Vaknade 07.04 pigg som en lärka och förbannade mig själv för att ha gått och lagt mig för tidigt. Nåväl. Linda rådde mig att slå på tvn och det gjorde jag. Nice. Sen kom Allison med förslaget att jag skulle luncha med henne inne i San Francisco och det lät ju absolut inte fel så jag var väl tvungen att dra mig ur sängen, klä på mig vanliga kläder och försöka hitta en busshållplats. Tilll slut kunde jag kliva på en Petaluma Transit buss ner till downtown och betala 1.25 i en transparent insamlingsbössa innan chauffören snällt nog droppade mig nånstans i väntan på nästa buss. Så jag satt där på hållplatsen och väntade. Och väntade. Och väntade. Efter lite mer än en timma och massa chitchattande med gamla farbröder vars fruar är från Schweiz eller Nya Zeeland, kom äntligen 101an. Booom powernap och snart kom the Famous Golden Gate Bridge som jag tidigare bara sett i mörkret men nu åkte vi över i dagsljus och det var amazing. På vänster sida såg jag en liten ö med ett fort på och tänkte för mig själv, "cool ö, undrar om det är nån famous som bor där" och fortsatte titta ut över vattnet. Sen fick jag slå mig själv i huvudet när jag insåg mitt blondin moment. Alcatraz dude. Alcatraz. Wtf. Hur många hjärnceller har jag tappat i spånet?!? Well Well. Jag hittade in till Allisons fashionabla mäklarkontor och hängde lite där innan vi gick på lunch. Lunchen bestod av im not kidding you, världens bästa hamburgare. Den var AMAZING! För att sedan traska bort kalorierna Allison tryckt på mig tog jag en promenad bokstavligt talat NER mot Marinan, den där staden är effing fantastisk. !! Jag skulle sååå vilja köra bil där!! Så när jag kom ner på nån sorts normal mark vid vattnet ligger helt plötsligt Alcatraz där. What? Golden Gate, Alcatraz och Lombard Street all in one day?! Asså. Ön ligger inte alls långt ut, och i mitten av stan typ. Fast på vattnet. Typ som den hade legat på vattnet mellan sänkbara Hisingen och Göteborg City liksom. Fast tydligen fanns det lite vildare strömmar här i havet. Och lite elakare firrar. Och lejon som simmar i sjöar. Amen jodåså. Jag tror att Mackan hade gett sig på utmaningen!! Och klarat den! Så well anyway. Jag väntar på min ponny och ska sova lite på intrycken från idag. En ledig dag! Och imorgon ska det jobbas igen. Jag gillade min lediga dag. Och jag älskade San Francisco. Snart är det äntligen lördag! Pölsapuss på er alla härifrån västkusten, vi surfar lugnt om ni simmar lugnt!

Av carpe - 12 februari 2013 05:21

Eller? Jag börjar känna mig lite yr. Det känns som om jag har varit här i evigheter för det händer en massa trots att inget större händer. Eller jo, kanske något men det får ni veta lite längre fram. :) Teamet är grymt roligt , hittills har inte irländaren börjat jobba så det är ok, mina hästar är wunderbara och gosiga och Linda, världens bästa Linda, är ju här. Ceasar saknar jag grymt men som tur är finns det substitut i form av Charlie. Vi har kommit fram till att hon är Amerikahunden och ceasar Europahunden i teamet. :) Lancero är en grym häst och det var himla roligt att Markus red honom i sin GPcomeback och slutade 3a! Mycket stolt över mohawk Monkey! Cadett o agro har jag också pussat på och de hoppar som satan här i Thermal så det är ju kul. Till och med Maggie är on fire och vann CSI-W** här i lördags som enda nollan!


I fredags hade vi en sandstorm som kom in och jag kan meddela att det inte är så trevligt överhuvudtaget att ha sand mellan tänderna och i håret och över ALLA dina saker. Sand är som vatten, det letar sig in överallt! Coolaste var att se den närma sig, för det var som en liten tornado som kröp fram över bergen! Det är fruktansvärt vackert här också bör nämnas. Annat som kanske bör nämnas är Archie som bröt höften på ryggen på sin hunter så att brandbilen fick komma och lyftkrana bort honom, eller hästen som skadade benet så illa att den låg ner på banan i en kvart, eller tjejen som svimmade mitt på framhoppningen. Eller småhundarna som blir tagna av coyotes mitt på ljusan dan när de råkar ströva förbi på fel sida av stängslet. Det hör man. För det är precis bakom Feistallet och coyotes låter en massa när de kalasar. Jajamensan. Här är det action minsann. Sen bör ni följa mig på twitter också, jag gillar ju inte det egentligen men nu ska jag börja twittra för ProEquest så det ska bli exciting! Nåväl. Imorgon är en ny dag och på torsdag är det Valentines day och jag har önskat mig en vit liten welsh mountain vid namn Rocco.

Ovido - Quiz & Flashcards