Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

Snart en månad i the states

Av carpe - 12 februari 2013 05:21

Eller? Jag börjar känna mig lite yr. Det känns som om jag har varit här i evigheter för det händer en massa trots att inget större händer. Eller jo, kanske något men det får ni veta lite längre fram. :) Teamet är grymt roligt , hittills har inte irländaren börjat jobba så det är ok, mina hästar är wunderbara och gosiga och Linda, världens bästa Linda, är ju här. Ceasar saknar jag grymt men som tur är finns det substitut i form av Charlie. Vi har kommit fram till att hon är Amerikahunden och ceasar Europahunden i teamet. :) Lancero är en grym häst och det var himla roligt att Markus red honom i sin GPcomeback och slutade 3a! Mycket stolt över mohawk Monkey! Cadett o agro har jag också pussat på och de hoppar som satan här i Thermal så det är ju kul. Till och med Maggie är on fire och vann CSI-W** här i lördags som enda nollan!


I fredags hade vi en sandstorm som kom in och jag kan meddela att det inte är så trevligt överhuvudtaget att ha sand mellan tänderna och i håret och över ALLA dina saker. Sand är som vatten, det letar sig in överallt! Coolaste var att se den närma sig, för det var som en liten tornado som kröp fram över bergen! Det är fruktansvärt vackert här också bör nämnas. Annat som kanske bör nämnas är Archie som bröt höften på ryggen på sin hunter så att brandbilen fick komma och lyftkrana bort honom, eller hästen som skadade benet så illa att den låg ner på banan i en kvart, eller tjejen som svimmade mitt på framhoppningen. Eller småhundarna som blir tagna av coyotes mitt på ljusan dan när de råkar ströva förbi på fel sida av stängslet. Det hör man. För det är precis bakom Feistallet och coyotes låter en massa när de kalasar. Jajamensan. Här är det action minsann. Sen bör ni följa mig på twitter också, jag gillar ju inte det egentligen men nu ska jag börja twittra för ProEquest så det ska bli exciting! Nåväl. Imorgon är en ny dag och på torsdag är det Valentines day och jag har önskat mig en vit liten welsh mountain vid namn Rocco.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards