Direktlänk till inlägg 26 juli 2013

Sommar i Tyskland

Av carpe - 26 juli 2013 22:26

Efter mycket om och men är jag tillbaka i etern igen :) Jag tänkte att ni människor kanske undrade vart jag höll hus nånstans och det kanske inte är det lättaste att förklara men efter alla New York resor med Donald och allt (det berättade jag väl iallafall om?) så har min mesta tid faktiskt spenderats i Tyskland! Eller aah, fast sen var jag ju lite i Chantilly också en helg. Och det är ju faktiskt Frankrike. Men iallafall. Europa!

Så vi har fullt upp här med att jobba european style, läs jobbigt värre och vi är knappt aldrig klara innan 4.30 om vi tar en timmas lunch. Frankrike var nice och det var roligt att träffa alla igen tex Ida, Emma, Karin och Emma plus alla Spooners och övriga amerikanare igen. Det var en kväll där, en viss lördag, då min kära boxgranne B vann globalen och Clark valde att ge Moet & Chandon flaskan till oss svenskar. Man tackar ju absolut inte nej till god och dyr champagne så jag hävde ju i mig en del och sen kan ni ju fråga resterande svenskar om hur bra min nightcheck av fem hästar gick (lugn, jag hade bara två egna och tre skedars!).

Den här veckan blev vi hemma istället för att åka till la coruna i Spanien och det var helt fine. Vi har varit nog busy här och det hade aldrig gått att haft lika kul om jag hade varit i Spanien och Louise här i Tyskland! I måndags var det Bremen besök och det var så vackert! Vi satt på en uteservering i värmen och låtsades att vi var turister utomlands :) I tisdags åkte vi in igen för att gå i gamla stan och turista lite mer och den här gången fick Ceasar följa med och Rob kom även in för en drink. I onsdags gjorde vi fiendepasta med pesto och kollade på film hemma hos L, och igår var det shoppingmallet (nya sängkläder) och därefter BBQ hemma på gården. Meredith hade smugglat in kött från Cali och S gjorde en grym quinoa-röra, R stod för guacamolen och jag och L fixade glass, bär och grädde! Toppen! Idag åskade det på eftermiddagen och vi kände att shoppingmallet var än en gång rätt val! Efter detta åts det amerikanskt på Daisys Diner och nu ligger jag tidigt i säng och bloggar ;)

Nu ska jag sova, lovar att bättra mig! (Om det bara fanns tid att blogga mer!!)

Don och jag i Chantilly, vetcheck

Vackraste Leo!

S the trädkramare!

Bremen

Vackra gamla stan och L i Bremen!

Mys hemma!

NattBBQ!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards