Alla inlägg under april 2011

Av carpe - 27 april 2011 19:38

Busy dagar har sprungit förbi och väntar ännu! Det gillar vi. Förra veckan var det bergsbestigning, lunch vid Bodensee, grillning hemma x2, tävlingsdagar i Amriswil med ett kärt återseende av Louise och Maja och tre vinster (tre jackor:D), utgång i Österrike och tja, kvällar i Spisegg.


Att clubba i Österrike var något speciellt. jag menar, nästan alla har varit i Österrike men hur många åker över dit för en kväll att gå ut med tjejerna (och Sandor!)? En gigantisk byggnad med 4 olika dansgolv, matställe och den största parkeringen någonsin utomlands som nästan bara bestod av schweizerbilar. Vi hängde allra mest i partyhits-delen, där vi skakade våra lurviga till låtar som 'Cocojamboo', 'Wannabe' och 'Walking on Sunshine'.


Den här veckan har förflutit relativt snabbt. I måndags var det Amriswil och pizza, igår var det Spiseggkväll igen och idag har jag varit ledig, men knappt gjort nåt annat än sovit. Urtrött efter förra veckan. I torsdags hade vi bergsbestigning/Horn/grillning, säng kl 01.00 Upp igen 06.30, jobba vanligt till 18, sen i säng redan vid 23. Upp igen lördag morgon, var i stallet innan 06, kom tillbaka efter tävlingen 20.00, duscha/byta om och off to Österrike! Var hemma igen vid 04-tiden, upp och jobba ensam söndag 06.45 Jobb till 17.30, i säng kl 22, och i stallet redan igen 04.40 Var på tävling hela dagen och klar klockan 19.30 i stallet. Då tog vi en pizza och sen stupade jag i säng..!!


Nu kokar jag potatis. En mycket trevlig syssla med väldans lite arbete som resulterar i något gott! :D




Av carpe - 16 april 2011 20:41

Nu så. Jag har snart hunnit vara hemma en vecka efter fantastiska Arezzo, och jag saknar det bara mer. Tänk att ha (nästan) alla vänner samlade på ett och samma ställe, i tre veckor! Hur underbart är inte det?? Ni som fattades, ni vet vilka ni är, floridaner, finnar och tyskar! Jag vet inte ens vart jag ska börja!


Som vanligt på tävling är det hästarna som går först. Självklart. Men klasserna var klara relativt tidigt och även vi som hade 8 hästar hann bli klara till klockan 18 de flesta dagar. I och med att våren/sommaren redan hade hunnit dit med stormsteg blev det alltså tid för baren, solen, vänner och Corona! (För min del Baileys on the rocks of course, Irish pride.)

  Gelato är en fin sak som vi hann utforska grundligt:) Noccione, fresa, creme de la donna osv.. Finns alla smaker! Och jag tror även att mina vänner var barens största Corona-kunder, viva la Mexico!

  Ulle och jag hade ju våra små depp då och då.. Framför allt första måndagen men också sen när vi alla skulle åka sista söndagen, usch det var sorgligt..;) Tur att vi hade varandra

  En kväll försökte vi oss på grillning. Hm. Hade nog funkat om vi hade haft kol, för vi hade grill, kött, sallad, vin och italienska baguetter men utan kol går det som sagt inte. Och detta beskyllde vi såklart Curry för;) Vi som är så rediga ställde oss 6 pers i Ulles tack och lov rymliga lastbil och stekte köttet på vanligt hederligt vis:) I och med att vi trodde att vi inte hade salt eller peppar skickade vi iväg världens bästa bög Miguel på tjuvastråt till restaurangen, när han väl kommer tillbaka upptäckte vi att vi redan hade kryddor;)


Jaa. Jag tror jag håller de mesta partydetaljerna off bloggen, what happends in Arezzo stays in Arezzo. Men jag kan säga att det var väldigt mycket roliga människor varje gång och utan dessa är det ingen fest. Jag vet faktiskt inte vilken söndag jag gillade bäst, första eller andra, men vid närmare eftertanke var det lika roligt båda gångerna!


Jag har även besökt ett italienskt sjukhus, då Josy var tvungen att åka in akut pga av njurstenar ute på vandring. Jag har nog heller aldrig spenderat så mycket tid på en italiensk hästklinik som hos Francesco med mina två specialmärrar Grace och Latti. "Do you only have crazy horses?! This one is even more crazy than Grey Martini!"

  Jag var på middag med Mac & Co två gånger och tackade nej den tredje då jag var tvungen att, som sagt, hälsa på Francesco med Latti.


Okej, hästarna då? Resultat? I och med att alla klasser utom GPerna mest var för att komma igång, har jag inte placerat några resultat i min redan klena hjärna. De flesta hoppade bra, Latti hoppade GRYMT i andra veckans GP men ett ner, Amor vann GP-kvalet två fredagar i rad och vi fick gigantiskt bud på en av våra femåringar (som Silvio dumt nog tackade nej till). Virginia har haft en något komisk period, hon har varit lite självmordsbenägen när det gäller hoppning de två senaste veckorna och har beslutat sig för att inte lyssna på den lille brassen där uppe utan har helt enkelt, bokstavligt talat, kört sitt eget race. Vi skyller det på för lite tävlingar;)


Har jag glömt något nu? Ja självklart är inte allt nedskrivet, men det behåller vi alla för oss själva och vi hoppas på en återförening av Arezzo-gängen snart!

Håll ut tills dess!!!




(Och jag som knappt ens ville åka dit..!)

Ovido - Quiz & Flashcards