Direktlänk till inlägg 8 juli 2013

Åh New York New York ...

Av carpe - 8 juli 2013 17:15

Jag tror jag har varit väldigt dålig på att blogga ett tag nu. Det har varit fullt upp hemma i Sverige och nere i Tyskland, men det har varit himla trevligt! För snart en vecka sen flög jag och Donald över till USA igen och hamnade i New York. Don fick, som vanligt för hästar vid inträde i USA, stå i karantän två hela dagar och detta gjordes i Newburgh, NY. Under dessa två dagar får jag som groom inte mer tillträde till hästen än en kvick visit första morgonen för att se på honom. Så det betyder helt enkelt att jag hade två hästfria dagar att slöa runt på!
Första dagen ägnades åt inte mycket alls, fixa min telefon, frukost på Starbucks och en eftermiddag med godis och NCIS på tvn! Dag två bestämde jag och C (hästskötare åt nån fälttävlansryttare som kom från Aachen) att vi skulle fira independenceday inne i New York City! Så vi tog det 80 minuter långa tåget in och sen hamnade vi direkt på Grand Central. Jag tog med mig C på nästan exakt samma turistrunda som jag och Ceasar gjorde förra året i augusti, från Grand Central till Empire State Building, till Times Square och glass i Central Park! Till råga på allt snubblade vi över Chuck Bass' Hotel Empire :)

När dagen började närma sig kväll tog vi oss ner till Hudson River och kollade på de årliga 4th of July-fyrverkerierna som började lite efter 21.00 Stället var packat överallt och så mycket poliser har jag nog aldrig sett förut. Väldigt trevligt, och ännu en sak att kryssa för på hinklistan :) Att sen ta sig tillbaka till stationen var ju ett äventyr i sig för det var folkmassor ÖVERALLT.

I fredags morse blev alla ponnyer utsläppta ur karantänen och Jack Trucker körde mig och Donald upp till vackra men väldigt inconvinienta HH farm i Connecticut. Så här hänger vi nu! På torsdag ska vi flyga tillbaka men tills dess försöker jag skämma bort hästen litegranna och njuta av ledigheten som kommer av att resa med bara en häst. Jag rider tidigt på morgonen, sen går jag upp och sover alternativt kollar på film tills det blir lunch, sen får Don gå ut och beta och efter det tar jag det lugnt igen ett par timmar och sen får han gå på skritten 45 min vid tretiden medans jag gör klart stallet. Klockan fyra är jag klar och då har jag gått till poolen med S eller så har vi åkt och ätit middag, mer finns inte riktigt att göra här i stan. A kom och hälsade på här i lördags och då åt vi middag och gick sen på mallet ett tag.

Jag måste erkänna att det är ganska skönt att bara ha en häst, men jag saknar faktiskt både Louise och Ceasar!

Nu måste jag snooza lite för snart är klockan 12 och då ska jag ju jobba igen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards