Alla inlägg under maj 2011

Av carpe - 24 maj 2011 21:59

Alltså nu går det nästan lite för långt. Inte nog med att man är förvirrad och confused själv, nu kommer Mackan och sätter myror i huvudet på både mig och Sandor. Vet inte riktigt vad han håller på med men jag vet att jag kommer berätta så snart jag vet något mer.


Om ni inte har varit vid Bodensee och Arbon, ska ni definitivt ta er hit. Framför allt du Anneli!! (Vi ska btw snacka)--! Vad kan vara mer avkopplande att leka med hunden vid vattnet, simma lite, titta på svanar, sukta efter båtarna eller äta glass i solen? Bodensee rules! Att man dessutom ser 3 olika länder från sin handduk är inte illa!

Snart är det St Gallen, en tävling jag ser fram emot extra mycket, då det är min absoluta favorit under året och min älskade hund föddes dessutom här för 2 år sedan, så nu ska han få fira sin 2a födelsedag på födelseplatsen. Förhoppningsvis regnar det inte som förra året!


Igår var vi och åt indiskt. Jag från Sverige, Thelma från Cypern, Donni från Brasilien och Sandor från Ungern. Mer internationellt kan det knappt bli! Gott och trevligt var det också. Imorgon tävling på någon plats i Luzern som heter Dagmarsellen, Cassin/Viggy/Amor får följa med för att träningshoppa, inga knoppar här inte! :D

Vi hörs om resultat och spännande saker soon.

Av carpe - 22 maj 2011 22:48

Jag känner mig ungefär som Anneli beskriver sig själv i sin blogg, confused! Skillnaden är bara att hon sitter i Sverige och jag i Schweiz. Annars hade vi nog kunnat haft tvillingpotential.


Uncroyable, det är mitt nya franska favoritord Kev lärde mig. Tänkte att jag skulle bli merspråkig, och ett tag var jag nästan övertygad om att han borde lära mig ryska istället, men jag blev mycket besviken då jag insåg att ryska på universitetsnivå består av färger och klädesplagg - inte riktigt svårt nog haha! Sen att han själv har problem med ryskan är ju inte heller till hans fördel som lärare. :)


Har städat rummet i helgen, vilket betyder att det just nu iaf är sanerat från dammråttorna som legat och myst under sängen. Ceasar tycker inte alls det är roligt när jag tar fram dammsugaren. Läskigt, säger han!


I fredags var vi ute i Seeger/Downtown. Seeger bestod mest av allas fascination över Patrizias dissning av Eros Ramazotti och Downtown bestod mest av oss alla målandes med bläckpennor, moget värre haha! Jag vaknade upp lördag morgon med en leende stjärna på högerarmen signerad Lars UngTomte, än är den trots mycket skrubbning knappt väck;)

Så låt oss höras imorgon eller nåt när jag faktiskt har tid eller koncentration mer.


Puss från Ceasar o mig

Av carpe - 3 maj 2011 23:20

Världens sötaste hund ligger just nu vid mina fötter och sover. Hur kan man vara så gullig som han är?? Och när han stretchar, snutte


Jag satte nytt rekord i helgen wow! Mitt tidigare rekord var från resan till Athen och GCT:n 2007, då jag klarade av 41 timmar med bara 1h 20 min sömn. Nu slog jag det med råge, 63 timmar med 3,5 timmar sömn. I fredags morse vaknade jag innan 07 som vanligt, jobbet kallade. Senare på kvällen gick vi ut på Honkitonk-festivalen i St Gallen, och slutade på Downtown. Väldigt trevlig kväll med mycket roliga människor! Jag tog med vår nyanlända cypriot, Thelma, och klart var S, M, S och P med! Kvällen slutade på CityKebab (vars döner fick MVG från cyprioten herself!) ungefär 03.50 Var i stallet redan 05.15 igen för att göra iordning hästarna för tävling.

 Tävling i Uster hela dagen och kom hem vid 19-tiden. Slängde in hästar, sprang upp, duschade och bytte om för kvällens reklamfilminspelning i Zürich. Céline kom och hämtade upp mig, och vi åkte gemensamt till Karina. Från Karina i Gossau tog vi oss sedan, 45 min sena, till Hittnau för att hämta upp svinet Sam. Köttätande läskig sak, som jag fick äran att fånga in. Roligaste rodeon ever. Dock fortfarande MKT läskigt, alla ni som sett "Röd Drake" med Hannibal Lecter vet nu vad för sorts svin Sam är! När vi sedan som sagt fångat honom utan att bli bitna eller omkullsprungna var vi tvungna att försöka DRA djuret till trailern. Jag kan ju säga till alla er som planerar att dra svin efter sig, att det är INTE alls lätt at all. Framför allt skriker de som eh, tja, stuckna grisar, och det låter förfärligt och väcker även döda grannar från när och fjärran, och de är svintunga.. Inte att rekommendera om man nu inte tvunget måste göra djuret till reklamskådis för "FREITAG"-väskor!


 


http://www.mattonbutiken.se/lp/Freitag

http://www.freitag.ch/shop/FREITAG/page/frontpage/detail.jsf



  Karinas brorsa M var den som skötte inspelningen, och vi hade roligt och skrattade mycket i Schweiz enda lagerfabrik av väskorna. Klara var vi äntligen 04.20, och då lastade vi in de fem katterna vi kastat ner från 3m höjd, och tog oss hemåt med stopp i Hittnau för urlastning av svin och 3 katter. Väl hemma i stallet var vi 05.55 och jag hade mitt tighta tidschema att passa, börja senast 06.00 Fläta 3 hästar, linda och lasta på till 08.00


 I Uster vann Amor 140:n, Nymphea skulle varit 2a om hon inte haft 1 ner, och i 155-GPn hade Amor 4+4 fel och slutade 8:a. La Toya hade 8 fel i GP. Vann gjorde Steve Guerdat med Werner Muff som tvåa.

Det är nånting jag tycker är helt fantastiskt med Schweiz, om det är nationella tävlingar som dessa kommer hela eliten med sina bästa hästar! I Sverige skulle du aldrig ha Malin, Roffe, Henke osv på varje nationell tävling! I Uster fanns bla Christina, Werner, Steve, Paul, Schurti, Philipp och Claudia, de tre som fattades ur elitkaderna var egentligen bara Beat (som var i Amriswil förra helgen), Theo (tävlade i Maubeuge) och Pius (WC-final Leipzig).

Back to business. Hemma vid 19-tiden igen, lasta ur, packa ur och fixa det resterande som behövde göras. Sen stod mat, dusch och facebook på schemat och i slutändan var jag i säng först vid 22.00 Då somnade jag snabbt kan jag lova;)


Nu imorgon är jag ledig. See you then. Då är det dessutom dags för Cirkus Knie:D:D


http://www.knie.ch/

Ovido - Quiz & Flashcards