Direktlänk till inlägg 15 december 2011

"Min son är en colombiansk kidnappningsliga."

Av carpe - 15 december 2011 22:54

Jag har hittat en av de mest underhållande bloggarna på åratal! (Ja, jag vet att det nu låter som om 1. Jag är 40 plus 2. Termen 'att blogga' funnits minst lika länge - men nu förstår ni i alla fall hur underhållande ovanstående blogg är!)

Jag satt hela morgonen och inväntade en människa som aldrig kom och knackade på, men under tiden var jag entertained åtminstone! Den här mannen får dig både att skratta och gråta, och jag är antagligen sen som upptäcker honom först nu men bättre sent än aldrig! Här ska lusläsas från pärm till pärm! (ehrm, ännu en gång, tekniskt fel, jag menade ju förstås tangenttryckning till tangenttryckning! Och nu när jag skrev det, insåg jag att det finns även tungvrickningar i form av bokstäver på en skärm. Prova själva att skriva tangenttryckning så fort som möjligt flera gånger efter varandra, inte helt lätt!


Jag och mitt körkort förenades i en fantastisk puss och kram-fest igår efter många års längtan efter varandra. Jag är helt säkert på att han har velat bo hos mig lika länge som jag vetat om hans existens, för jag tyckte mig allt känna hur han tryckte sig lite närmare mig och viskade med kärlek i rösten "Gör inget dumt nu mamma, för då sliter de bort mig igen!" Och jag lugnade honom med orden "Du är trygg hos mig, jag släpper dig aldrig." (Jag nämnde dock aldrig att jag sagt detta till mitt förra pass också, som dessvärre kidnappades förra året och som sen dess inte blivit återsedd. Carpe Diem liksom.)


Gissa vad som händer på lördag? Jag ger dig lite ledtrådar:

1. Först är det något vitt och stort som ser ut som en fågel.

2. Sen är det en deutsch stad där man brukar hylla ölen som står i centrum.

3. Sen vit, stor fågelliknande sak igen. Tidsmässigt ca 5 gånger så lång som nummer 1.

4. Har du ätit gurka? Då vet du att det finns olika sorters gurka. Vanlig, inlagd, salt, osv. Och denna gurkan, fast utan gurk-ordet förstås!

5. Se nummer 1.

6. Palmer, yachter och en Porsche tar emot på mållinjen.


Så, nu - fram för förslag! Ingen kan ha fel, men alla kan ha rätt. Eller nåt. Godnatt, nu måste jag fixa min skönhetssömn, imorgon ska jag nämligen på studiebesök igen. Denna gången på dagis. D - A - G - I - S. Ja du läste rätt. B är eld och lågor, men jag fasar lite mer och undrar vart man kan köpa munskydd tidigt på morgonen, såna som kineser ofta har. Hörselskydd skulle kanske inte vara så tokigt heller?

Jag lovar, jag rapporterar om hur det går, håll tummarna att jag förblir frisk, både mentalt och fysiskt!


Edit: Det var inte meningen att lämna er med en cliffhanger, här kommer självklart adressen till Mr "Fantastisk Blogg"! : http://fredrik.cafe.se/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards