Alla inlägg den 6 december 2011

Av carpe - 6 december 2011 21:40

Ledsen vänner om min uppdatering dröjt en vecka eller så, jag har ju varit busy med att vara på semester som det kallades av den gröna mannen. Och jo, jag skulle nog kunna kalla det semesterliknande, för på semestrar brukar man ju inte sova så värst mycket (i alla fall inte på charter) och jag vågar nog påstå att det blev mindre och mindre sömn ju fler dagar som spenderades i Holland/Österrike! 

 Nåväl, jag landade i Weeze förrförra fredagen och fick vänta en timma på mr Geffe innan han droppade mig och åkte till Salzburg på clinic över helgen. Istället tog Robban över ansvaret att underhålla mig och vi stack iväg och åt innan en rysare avhandlades! "Hitcher" tror jag den hette och handlade om nån galen liftare som skulle ta död på allt och alla. Lördagen och söndagen spenderades åt att rida en massa hästar, finfina Cameron och nya stjärnskottet Laurence bland annat. Söndag kväll klippte jag även Bleeker och blev förkyld på kuppen. Måndagen blev det mer klippning och thaimat med bröderna Pucki, tisdagen reds det och packades för att sedan ta av mot Salzburg med Atl, Ble, Cam och Egbert. Visst ja, nu glömde jag hundratuseneuro-ponnyerna som vi skulle dra med till nya ägarna, sååå fina! Vill ha!

Salzburg är en mycket fin tävling som jag gillade skarpt. Bästa boxarna skulle jag nog påstå, och sen var det inte fy skam att vara två groomar på 3,5 hästar. Nog för att jag var tvungen att lära den nya tjejen precis ALLT om tävling (okej fine, sätta på en grimma kunde hon nog) men lite enklare blir det när man kan skicka ut henne på att gå ut och gå medans man själv får kaffe och kakor serverat;) 

 På onsdagkvällen drog Geffe med mig på nån sorts gala-dinner tillsammans med Iris och hennes man Jon(som förevigade oss båda på bild med Iris, se nedan), och det var var roligt och trevligt men det blev relativt tidigt i säng ändå. Torsdagkvällen spenderades i baren, och jag betalade ta mig tusan inte en enda drink och nog sippade vi på ett par. Mycket rolig kväll, en av de bästa på länge utan att för den skull vara full.








Fredagen gick inte bra resultatmässigt, men däremot hade vi på lördagen pris i alla starter vilket gjorde att jag kände mig som hemma igen! Söndagen var det bara GPn och där hoppade Ble het fantastiskt men hade tyvärr 2 ner vilket gjorde att Geffe valde att utgå. Hästen hade lika gärna kunnat vinna, så lite surt var det. Packa in allt i lastbilen och hem bar det av! Sov lite längre på måndagsmorgonen innan jag klippte fuxhingsten som jag faktiskt inte är helnöjd med, jag tror inte jag missade nåt egentligen, men färgen blev f-bannat ful. Sen åkte jag och Robban till McD innan Geffe plus son körde mig till flygplatsen för ännu ett tråkigt avsked. Nu ser jag ju inte dem innan de alla kommer och hälsar på i Florida. Och det är långt kvar till februari..



Svenske Cam tar hem ännu ett pris



 

  Häst hoppade helt fantastiskt i championatet här (7a) och ännu bättre i Grand Prix, trots resultatet. Måste bero på att han är så fantastiskt snyggt klippt;))


Well well, thats life. Nu ska jag sova och ta igen lite sömn, godnatt!!

Ovido - Quiz & Flashcards