Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Falsterbo

Av carpe - 16 juli 2010 19:55

Ja vad ska man säga. Några ord att sammanfatta Falsterbo med skulle kunna vara "Schuppi, La Toya, Radisson, Holland och svensk mat!"...


Resultaten skulle ju kunnat varit mycket bättre, det ska vi inte säga. Men Amor var iaf 2a på fredagen och Virginia gjorde oss stolta i derbyt. La Toya vet jag inte vad jag ska säga om, det här var inte vår tävling och det är verkligen jättesynd för jag ville väldigt gärna göra Hickstead eller Dublin. Men det är inte så mycket att göra åt. Se framåt, alltid se framåt även när det är som mörkast! Och det gäller inte bara hästar och tävlingar, utan resten av livet också..


Den här veckan har det varit ganska lugnt, Markus var på semester i Grekland och kom tillbaka idag, med ett slutspelskägg av värsta sorten, absolut inte passande! Synd att jag inte hann få kort på det, trodde knappt mina ögon. Ramses har åkt, och istället har en schweizisk tjej, Angie, kommit hit med 3 hästar. Hon har även en svensk groom som dock åker hem på onsdag tyvärr. Båda drar vi ändå med till Hej! Sweden-partyt i Elephanten imorgon, ska bli jättekul!



Längtar till en show dit mina holländska vänner kommer!!




Men det lär väl aldrig inträffa...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards