Alla inlägg den 23 november 2011

Av carpe - 23 november 2011 16:21

Precis kommit hem från en svensk nagelsalong som jag inte ens skulle rekommendera min värsta fiende. Brukar det verkligen ta 3 timmar att göra nagarna? Assså jag vet ju att jag är nybörjare på det här med naglar, men jag tyckte det var lite orealistiskt att behöva ha min rumpa på en och samma plats en ansenlig mängd tid, när det finns en massa annat jag hade behövt göra innan mitt barnvaktande. (Japp, du läste rätt, jag sitter barnvakt. Med riktiga barn, av kött och blod. Och det är dessutom inte ett utan två stycken. Dubbelt upp alltså. ) Imponerad? Tydligen är det sagt att jag ska byta blöja på den ena också, men det är ju verkligen inte min grej och kommer aldrig vara, så jag håller tummar och tår samt ber till ödet att Bodil ska hinna hit innan klockan sju då det ska göras, plus att Hugo håller sig så att det inte måste göras innan utsatt tid!

Alla vet ju att det här med barn inte riktigt är mitt huvudämne, så det är bäst att jag återgår till passningen av de två faktiskt ganska snälla barnen, så att jag har nån koll. Mera om mina naglar senare!


Wish me luck!

Ovido - Quiz & Flashcards