Alla inlägg under januari 2011

***

Av carpe - 13 januari 2011 18:36

Jag och Sandor har precis tagit oss en "after work-drink" var. Det tyckte vi att vi förtjänade efter att ha gjort nästan ingenting alls idag;) I och med att våra 3 stjärnor har fått akupunktur och blivit bortskämda med kiropraktik, går de bara i skritten i 3 dagar. (Eller tja, tjejerna gör det iallafall, Amor den skiten stoppar maskinen hela tiden, latmask!) I morgon ska vi börja longera dem lite lätt, så då kanske vi till och med är trötta om kvällarna:)


Surfade runt lite på internet igår samtidigt som jag tittade på Avatar, och hittade lite roliga bilder. Tänkte att jag kunde lägga upp några här. De är från tävlingen i Wängi där Mackan startade med Qiss Cool de la Roque och College Boy. Roligt att se honom tävlingsklädd igen, även om det känns lite 'fånigt' att han rider med sina gama landslagssaker haha. Lägger upp bilderna i klickformat så får ni klicka upp bildspelet själva! Enjoy;)


           






          


Ni kan även köpa bilderna som idolbilder via animalsinmotion.ch

;)

Av carpe - 12 januari 2011 21:03

Nu så. Nu ska vi se vad som händer. För det första så har vi tävlingspaus vilket är lika med BORING!! Hur ska man orka...!! Vi har nån liten skittävling Würenlos med bebisarna men mer blir det inte förrän i mars...:(( då blir det Arezzo tyvärr.


Sen har vi fått en ny häst, Cassin 3 e: Cassini, ett litet gulligt skimmelsto född 2004. Jag kallar henne Kajsa. Cassin kan man ju inte gå runt och säga.


Längtar till nästa vecka dock..!


Kanske åker jag till Basel för att titta lite, beror på när jag är ledig.

Idag gick jag och Ceasar in till stan. Gör aldrig om det! Backe upp backe ner brukar det ju heta men här var det mer "backe upp, backe upp och backe lite mera upp!" (vilket jag iof borde ha vetat efter Magda/Adam-promenaden, men jag hade väl förträngt det antar jag..). Till slut hade jag gått en halvcirkel runt om stan och sedan var jag tvungen att gå tillbaka en annan väg för att överhuvudtaget kunna komma ner till stan. Dessa schweizerberg, vem bygger städer på berg? Det som bör ta en halvtimma tog mig 1h 15 min.. suck. Ceasar ligger och sover nu, stackaren är säkert helt utmattad, så mycket brukar vi inte gå.

  Igår var jag och Charly ute och promenerade en timma också. Jag har gjort ett nyårslöfte om att jag ska försöka gå med hunden varje dag, minst 20-30 min. Där är Charly väldigt bra, pushar mig att inte vara lat och han, Purzl och Aysha följer gärna med. Tycker om att promenera med honom, vi kan prata om allt, skönt.

Har redan ätit upp allt godis från Sverige, snyft. Fint satt det;)


Som sagt, nästa vecka it is! :D




Från bildens högra hörn och nerför berget kom jag.Gick upp och sen ner till byggnaderna till vänster i bilden..Säntis är berget i bakgrunden, mitt favvoberg i hela världen.;)



   

St Gallen sett uppifrån. Jag bor i byn som skymtar i bakgrunden.



Vårt berg Säntis är fantastiskt, sommar som vinter! Grönt eller vitt! 




Av carpe - 7 januari 2011 21:55

Jag vet inte riktigt om jag tycker om min nya telefon.. Petra och Rickard gör allt för att övertyga mig, men att inte ha leveransrapport och inte heller mina gamla sms med till iPhonen gör mig dyster. Gillar inte överhuvudtaget..! Min stackars lilla rosa Samsung sa jag tack och hej till, nu ska han äras efter nästan 5 års tjänst genom att få hedersplatsen ovanför sängen i Schweiz..!! Mina älskade sms..:((


Min vecka i Sverige går in på sista helgen. Mamma fyller år imorgon, tänker överraska henne med en liten, liten present trots att hon sagt att hon inte vill ha någon. Inatt sov jag över hos syrran. Lekte med Hugo och Alva innan de gick och lade sig, Hugo var lite enklare att glädja;-) Alva och jag lagade mat och gjorde kalas åt en av hennes dockor som tydligen fyllde år.

"Jag tycker om smaken av chili, trots att jag aldrig har smakat det." (Alva, 4)

  Sen spelade vi äldre sällskapsspel, och det är nåt jag verkligen saknar nere i Schweiz..!! Borde göras oftare.


Måste måste måste måste skypa med Anneli. Hur ser det ut för dig söndag em? Nä just ja, då har du precis vaknat:P Kanske söndag natt när jag är hemma igen?


Varför kan jag inte få mina sms över till iFånen för?? B.


Av carpe - 5 januari 2011 21:35

KULULA AIR


       

Av carpe - 5 januari 2011 14:37

Just ja. Glömde berätta om min fullträff inne på Espresso-house igår.

Skulle beställa en äpplejuice:

 - Jag hade gärna en äppeljuice.


Vem säger så i Sverige??? "Jag hade gärna..." Hmpf!!

Skyller ifrån mig på tyskan; "Ich hätte gern ein Apfeljuice." (På tyskan är det faktiskt så man beställer, men inte i Sverige, ni skulle sett kassörskans min haha)

 



Av carpe - 5 januari 2011 12:25

Den 3e januari lämnade Landboy Ege vårt stall för att åka tillbaka till sin ägare nere i Tessin. Han är en fantastisk häst som nu blir nio år gammal och hos oss skulle debuterat Grand Prix. Ägarinnan själv vågar inte rida honom men nu när han blivit så bra, vill hon ta tillbaka honom och ge honom åt sin pojkvän. Tyvärr. Mysigare häst får man leta efter. Nåja, han kommer säkert tillbaka igen.


Istället kommer vi få en ny häst från Tyskland. Jag vet inte riktigt säkert vad för nåt men om det är den jag tror så är det en värdig LB-ersättare. Längtar!



          




Av carpe - 3 januari 2011 23:04

Glömde ju ett par punkter på min "årets-lista":


Årets vänner: Misu och Anneli

Årets mamma: Min egen

Årets yngling: Tinka's Boy ;))

Årets ungrare: Sandor Czipa (motsatsen till Roberto)

Årets bar: Senior Frog's Bar, Ayia Napa, Cypern



Hm. Tror det var allt. Nu ska jag sova. Har tittat på Victoria's Secret Fashion Show, nice, avis. ;)



Av carpe - 2 januari 2011 21:48

Sitter hemma hos mamma och skapar mitt allra första blogginlägg som inte är skrivet på min egen dator. (Och även årets första!) TV6 visar 2½ Men och datorn sitter i knäet. Väldigt bekväm soffa!


Ceasar är hos sin feriematte Céline och njuter förhoppningsvis av att leka med sin bästis igen! (Katten Nia). Jag längtar efter att tävlingssäsongen startar upp ordentligt, och att Anneli o Misu tar sig tillbaka till Europa. Konstigt att man kan bli så beroende av tävlingar.


Nu är jag i Sverige i ca en vecka till, förhoppningsvis halkar jag inte och bryter lårbenet under tiden, för halt är det som en skridskorink!! Vad hände med Sveriges snöskötare??

  Som tur är finns svenska matbutiker kvar! Det kan inte bara vara jag som går runt med ett leende på läpparna bara för att jag ser hyllor med Mariekex, Pågenlimpa, Barnängen-produkter eller Arla! Fantastiskt vad glad man kan bli av matprodukter!! Då känner man riktigt hur patriotisk man är, trots att jag tvivlade efter att ha suttit brevid det svenska paret vid gaten i Amsterdam.. Svenskare och gnälligare kunde de inte ha blivit, frugan iallafall. Mannen var bara lång, tyst och blond - stereotypsvensk.


Hoppet om blågul stolthet kommer tillbaka sakta men säkert!

Ovido - Quiz & Flashcards