Alla inlägg den 27 januari 2011

Av carpe - 27 januari 2011 21:26

Idag har varit en riddag. Eller rättare sagt, hela veckan har varit en ridvecka. Först och främst har jag ridit mina 3 standards Amor, La Toya och Tinky varje dag. Därutöver har  hästar som Qiss, Ovation och Grey tillkommit, jobbigt värre!

  Idag red dock Mackan fyra stycken, bland annat Amor (phu, tack och lov!!), och han satte upp mig på Grey, Ovation och La Toya. La Toya kunde inte ha gått bättre, om jag får säga det själv, lugn, fin, ökningar och tja allt som man normalt sett inte kan göra med henne för att hon blir alldeles för het! Efter 45 min var hon svettig under tränset, men ingen annanstans! Yes! (För er som känner La Toya det minsta eller nångång sett henne ridas vet att den hästen svettas kopiösa mängder över hela kroppen om hon blir det minsta stressad eller nervös, vilket är typ alltid.) Det känns alltid skönt när det går bra när man rider med Mackan, hon är ju faktiskt hans ögonsten.


Så nu ska jag sätta mig och ta en kopp te och snacka med mor. Mycket som händer framöver, Zürich, resor till Sverige, planeringskvällar, middagar, spelkvällar och bröllop - snacka om att februari är busy.

Lillchefen är dessutom i Thailand och håller träningar, sen åker han på skidresa till Österrike. Snacka om soft liv..


Sandor har en månads semester innan Arezzo. Hjälp, här kommer jag få jobba själv och klippa sjutusen fluffos DIY.


Ceasar hälsar alla bloggläsare att han varje dag sover till 13.30, och njuter av eftermiddagen ute!

  Annars har det faktiskt inte hänt så mycket. Jag är jättetrött om kvällarna, har konstant ont i halsen sen 2 dagar, men knaprar en massa Echinagard (polska, antagligen därför dem inte biter så bra) i hopp om att det ska få bort förkylningen som verkar vilja dyka upp efter min iskalla söndag jag hade. No chance, you will not pass!!


See ya laters alligators!

(Btw, mysig uppmuntrande liten youtube-film:)



Ovido - Quiz & Flashcards