Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

So f-ing tired.

Av carpe - 30 januari 2011 18:39

Igår vid 21.45 traskade vi (dvs jag Celine och Natti) helt enkelt in på Hallenstadion i Zürich. Inte planerat alls men så blev det! Tittade på knock-outen och sen gick vi till baren där det var fullpackat. Mitt i trängseln hittar dock Mackans yngsta son Patrice (87a) mig och tycker att jag ska hjälpa till att leta rätt på äldsta sonen, Philippe. (82a). Lättare sagt än gjort. En timma senare får vi tag på honom uppe på dansgolvet, dock ej dansande. Men det tog Patrice igen genom att plocka äpplen och "stay aliva". Snacka om att de två är olika! Roligt! Synd bara att jag inte hittade Ck också:(


Sen tappade jag vid nåt skede bort tjejerna, men de återfanns också och vi kunde vid 02.30 börja traska mot stationen och tåget hem.. Två timmar och 20 minuter senare låg jag i min säng, äntligen. Tjugo i sju ringde klockan och det var faktiskt inte så jobbigt att stiga upp och trots att det många gånger varit värre, men nog känns det just nu!


Vår hästägare slash sponsor herr Juri kom förbi idag också med son Fabio för att titta på sin Virginia och nyförvärvet till Fabio, Cassin, som 'tyvärr' lämnade oss idag för att börja ett nytt liv i Tessin (italienska delen av Schweiz).


Mackan gjorde dessutom nånting idag jag aldrig trodde jag skulle få uppleva..

Igår ringde han och bad mig komma ihåg att sätta Virginia för ridning på maskinen till klockan 9.15 idag. Jajamensan, det gjorde jag och sedan red jag ut med Betti. 09.55 ringer min mobil, *M Fuchs hem*.:

 - Janni! I overslept!! Shit..! What are you doing right now??

 - Oh yeah I can see you're calling from home. I'm outside with Grey.

 - Scheisse!

 - Well I'm on my way back, will be in the stable in 5 mins.

 - Oh no it's no problem, I will also be there in five, see you!!

När jag sedan träffar på honom i stallet:

 - I think it happened to me 3 times in total in my life, 3 times! Maya woke me up before she went with the dogs but I apparently kept on sleeping!

 - Ya well, atleast Virginia is properly warmed up;-)


Nu sitter jag här framför datorn, ska försöka masa mig ner till tvätten men har en hel hög med fantastiskt dåliga ursäkter att INTE.. tex att jag har krämat in mig (Nivea BodyLotion Q10 plus - kropp, Scholl Fuss Plege Balsam Sensitiv - fötter, Nivea Visage Q10 natt - ansikte, Hirudoid - yttersidan på låren och Hydrokortison - knävecken) eller att jag precis har ätit och kommer att få håll när jag går i trappan.. haha. Elller bara att det är kallt ute.. Eller att jag är trött. Hm. Kan inte bestämma mig för vilken jag ska välja! Alla dessa val och i-landsproblem..!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards