Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

En dag på tävling!

Av carpe - 23 januari 2011 20:22

St Josefen 04.00: Väckar-helvetet ringer. Redan?? Tror inte det, jag är helt stensäker på att jag bara sovit sisådär 10 min. MAX!

St Josefen 04.05: Va faaan jag sa ju att jag sover!! Vadå 04.05?? What!? Redan? Shiiit..

Kravlar mig upp ur sängen och hasar mig bort till kaffemaskinen Odo en gång i tiden köpte åt mig på ricardo.ch 2 koppar, sen hinner jag inte mer. Borsta tänder, gå på toa, och i allmänhet göra sig anständig, för att inte tala om att klä på sig, det får man inte glömma!! Hund väljer att hoppa upp i sängen och sova vidare, latmask!

St Josefen 04.35: Blinkande, yrvakna hästar som efter ett tag blänger surt på mig för att jag väckte dom mitt i natten. Sorry! Inte mitt fel. Fodring, borstning, flätning och lindning av tre hästar tar ca 1h 30 min. Sedan upp till lägenheten, hämta hund, väska och mössan (svinkallt ute, välbehövlig!!).

Släpar med mig Bambi 1 (Nymphea), Bambi 2 (Qiss) och Bambi 3 (Cassin) ut till lastbilen, en efter en såklart, jag är inte nån polospelare! Lagom till att alla är inne kommer Tuca.

St Josefen 06.45: Avfart mot de årliga tävlingarna i Würenlos, Aargau.

Würenlos 08.10-17.25: Linda av, sadla upp, sadla av, sadla upp, linda på osv. Mixa detta med att stå på framhoppningen (läs ishallen) och frysa med ett glas häxpunch i handen så har ni min dag! Hästarna var fantastiskt duktiga och jag vet inte vilken jag ska ge mest morötter till ikväll..!! Cassin grön men hoppar väldigt fint, spännande! 4 fel i MI/0 fel MII. Qiss - heeeeelt GRYM! Tror inte det var nån som såg henne som inte kom fram och frågade om lilla svarta damen med ett sånt satans scoop! Jag säger det, om hon var fin 2010, så är hon 3 ggr bättre och starkare början på 2011!! Bådar gott! 0 fel MI/0 fel MII. Nymphea - såå fin..! Hon har blivit så kvick över hindrena så det är inte sant. 4 fel MII/0 fel (2a) MII.

  Som sagt, kylan var ju inte så rolig. Jag stod verkligen och darrade, hoppade och shakade på framhoppningen, Theo med blått öga kommer förbi; "Du fryser väl inte?;)"

"Eehh nä inte alls, jag har hört att framhoppningar=gym nuförtiden;) Bäst att öka fettförbränningen alltså"

Maija; "Well, I don't wanna be cold, so I prepared myself. You should know about those things, there's no bad weathers, just bad clothing!" Ya right, says the Finnish Mummy:) Jag sa att jag skulle inte kunna röra mig i alla hennes kläder, så det fick vara haha.

  Paul Estermann behöver nu också en showgroom. Nån som vet nån? Jag har ungefär 100 jobb på lager btw, men bara 2 groomar att portionera ut och båda är lika omöjliga. Nån som vet vart jag kan skicka Roberto och eller Igor?

Würenlos 17.26: Bye bye, kom ihåg hund, in i lastbilen allihopa, på med värmen: TINA!

St Josefen 18.35: Yay, home sweet home! Sandor var snäll och kom ut och hjälpte mig med att lasta ur. Tur det, annars hade nog Cassin sparkat sig igenom golvet innan jag lämnat av de två andra.


Nu sitter jag här, har smällt i mig fyra Quick Soup-soppor och nu gäller dusch och säng. Sova... nice..zzzz... Godnatt..

 
 
Ingen bild

mamma

24 januari 2011 19:49

Detta hade massa humor, bra skrivet och roligt att läsa

carpe

25 januari 2011 20:00

Tack, vad snällt:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards