Alla inlägg den 26 april 2013

Av carpe - 26 april 2013 03:45

I och med att bloggplatsen.se alltid verkar vilja slänga bort halva mina inlägg så måste jag hädanefter först skriva på Notes och sen kopiera in på bloggen. Jobbigt värre, och ursäkta för den abrupta avslutningen på förra inlägget.

Så idag har det inte hänt så mycket. Jag tror inte mitt paket med sourpatchkids hann fram till brutus för han hade två ner och det är ju inte vanligt för honom speciellt inte i en 1,50. Förhoppningsvis ger Linda honom de till frukost så kanske han vinner nästa klass!

Idag har jag inte gjort så mycket mer än att ha ridit Grac, som var lite extra pigg och glad idag med mer folk i ridhuset. Sen red jag Leo samtidigt som Mattias hoppade Cash och Leo skötte sig strålande. Normalt sett är han inte jättesnäll med andra hästar utan brukar ge jannina lite ont i ryggen när han skuttar som den galna hingst han egentligen inte riktigt är. Det är lite jobbigt lol. Sen var det vickys tur och hur skönt var det inte att hon var back to normal! Jag tror att det var både henne och mig hennes plötsliga trähästattityd berodde på, jag har nog förväntat mig att hon ska gå som en klocka precis som de senaste fyra veckorna men vad jag glömt av lite är hennes storlek och den tid hon behöver för att värma upp. Sen har jag blivit lite irriterad och hon har blivit spänd, och ja, ni vet den cirkeln... Suck.
Promenad med Lancero, lunch och småplock innan em-stallet och fodring. Så skönt att alltid kunna vara klar till 15 hemma!!

Efter jobbet åkte jag till banken och sen till San Rafael, en av grannstäderna i Bay Area, för att hämta upp mina nya glasögon. Ray-Bans! Vanliga glasögon alltså. Skitsnygga, nu kanske jag vågar låta någon se mig med brillor på. Mina gamla var ju ungefär what, 10 plus år gamla och ungefär lika trevliga som en gammal vattenmelon som legat i containern i två veckor. De hade dock kunnat duga ett bra tag till men nånstans på nåt hotell i någon delstat glömdes de nig kvar, för jag hittar de ingenstans. Och i och med att jag bott på olika hotell i typ 3 mån nu så tja. Lite svårt att lokalisera dem.

Bye bye på er, nu ska jag a) jogga på bandet ? B) kolla på gossip girl i mina nya glasögon?

Hm. Blir nog a.

(Och till alla er som blev överraskade av mitt val vill jag bara säga att jag skämtade, jag är fortfarande den ni tror att ni känner! Gossip Girl, lets go!)

Ovido - Quiz & Flashcards