Alla inlägg den 18 april 2013

Av carpe - 18 april 2013 05:05

Imorgon är jag ledig och för att fira det red jag först fem hästar under arbetstid och när vi var klara vid tretiden gick jag frozen youghurt promenad i parken och därefter gick jag hem, svidade om till joggingkläder och sprang sedan 25 min. Det tyckte jag var bra, speciellt med tanke på hur mycket jag hatar att springa. I slutändan var det ganska mysigt, för för första gången under hela min Amerika-tid så kändes det faktiskt som om jag var i ja, Amerika. Florida är ju liksom inte kontinental USA och Kentucky är ju redneck-land, och allt däremellan är ju tja bara nån gelé som rinner emellan gränserna. Men idag när jag sprang i parken så var det världens ståhej. Femtiotalet föräldrar, barn med lagtröjor och slagträn i händerna. Det var knatte-baseball matcher!! På riktiga knatte-arenan! Och hur seriösa var de inte! Det är precis som du ser på film, liv eller död! Hur gulligt och huuuuuur amerikanskt som helst.

Så nu har jag tagit en dusch och låter mig ha lite Facebook-tid innan jag lovat mig själv att titta på film. Eller nåt. Kanske jag somnar innan, jag känner mig väldans trött!

Har jag fortfarande inte uppdaterat Wellington?? OMG. Det får vänta till imorgon! Det är bra morgongöra :) iallafall när träningsvärken sätter in, och jag får trycka i mig fem tylenol för att ens ta mig ur sängen lol, man är liksom inte ung längre. Som tur är funkar tangentfingrarna som de bör! Min telefon dog ju lite martyrdöden häromdagen, så alla foton och videor jag ville behålla är nu borta. Gone. Suuuuck. Men jag är reachable på en stenålders-telefon, no worries friends or family! Vill ni vara jättegoa som kexchoklad kan ni väl texta mig erat namn please så att jag kan spara om alla kontakter. För det har jag inga. Pölsaaaaapuuss


"Trygghet i tanken, skalle i marken"

Ovido - Quiz & Flashcards