Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Årets sista!

Av carpe - 31 december 2010 20:59

Årets sista blogginlägg kommer handla lite om Mechelen och för det mesta om året som gått. Låt oss börja med det förstnämnda,

Mechelen!


Jag hör till den skaran av groomar som faktiskt gillar Mechelen. Först och främst är det i Benelux, vilket betyder gamla kära vänner. För det andra är det grym atmosfär på läktarna, framhoppning bra, bana bra och helt okej med stallarna. Förra året var Annelis år, i år dedikerades hängningen åt stall Puck.  (vissa flydde ju till 'solen')


 Med hängning menar jag ju förstås var eller med vem man hängde mest. Gerfried är ju en av mina nya vänner och Paulina likaså. Den senare gjorde nu sin sista tävling hos den förre. Som sagt, jag hängde mest med Paulina och då och då var även Puck the Great med i bilden. Vi hade väldigt roligt, och det känns tråkigt att hon ska sluta.. Jag menar, nu kommer inte Karli och Amor få pussas/klias nåt mer längre, när Pucki skaffar ny groom. (Om han kan hitta nån, råder brist på bra folk.)

  Amor gjorde en mycket bra tävling, om än med en hemsk början (16 fel). Han avslutade väldigt fint med att hoppa fantastiskt och bli 4a och 3a i två rankingklasser! La Toya hade en träningsrunda första dagen, Tuca red lugnt och gjorde volter etc, vilket resulterade i 10 fel totalt. Andra dagen hoppade hon felfritt i GP, med ett skitner i omhoppningen men slutade totalt 10a! Jätteglada för det med. Världscupen gick tyvärr inte lika bra, antagligen var hon trött i kroppen efter en stor klass dagen innan.

  Bea och Elvis som också var med förgyllde helgen de också!

Så nu. Året som gick;


Januari: Stall Lickhammer, Roggel, Holland

Februari-April: Stall Margaretha Hoeve (Voorn), Dinteloord, Holland

Maj-December: Stall Fuchs (da Silva), St Gallen, Switzerland


Årets hund: Ceasar Lickhammer Olin - vilken glädje han har skänkt oss alla!!

       

Årets tre löner: Eric Berkhof Paarden B.V - mer blev det liksom inte.. tack vare Trixi:(

Årets mest komplicerade flytt: Min egen ner till Schweiz.

Årets valuta: Schweizerfrancen!

Årets bästa tävling gällande resultat: Dinard/Donetsk

Årets bästa och roligaste tävling gällande skratt-faktor: Donetsk

Årets mest fruktansvärda, leriga tävling: Villeneuve-Loubet

Årets GP-vinster: Vincent Voorn - Audi's Cierania Z, Villeneuve-Loubet

                           Arthur Gustavo da Silva - Amor vh Lindehof, Schaffhausen

                           Arthur Gustavo da Silva - La Toya, Ste Cecile

                           Arthur Gustavo da Silva - La Toya, Manerbio

Årets 'hade velat ha': GP-vinsten i Lissabon, slagna med miniminisekunder av sista ryttaren!

Årets mest förlorade mobil: tillhör Michelle Ginman!

Årets snyggaste: När Tuca trillar ner i fodertunnan!

Årets hästresa: gick till Donetsk, Ukraina. End of nowhere. Men ack så kul!

Årets semesterresa: Ayia Napa, Cypern!!

Årets mest "what happens in...stays in...": Ukraina!

Årets fightbreaker: Moi! Stoppat 2 slagsmål i år.

Årets mest försvunna vänner: Anneli och Michelle. Kom tillbaka!

Årets låtar: "We No Speak Americano"

                  " O.M.G"

                  " I Like It"

                  " Dynamite"

                  " Club Can't Handle Me"

Årets video:


Årets bästa brandlarm: Annelis lastbil.. oj oj det var roligt..!

Årets beslut: Börja plugga hösten 2011!

Årets mest hatade: Snön, vintern, mörkret..

Årets gästspel: Markus Fuchs i Wängi

Årets 180-gradare: Jag gentemot Gerfried Puck

Årets bästa hotelltävling: Frankfurt utan tvekan!


Jaa det var en del av vad som varit bra det här året, vilket är det man borde komma ihåg. Hade kunnat skriva en massa andra punkter till, men eftersom det faktiskt är nyårsafton ska jag kolla klart på min film och sedan packa upp, packa ner, duscha, sova och tidigt imorgon åker jag till Sverige.


Så jag säger bara: GOTT NYTT ÅR!!!!   



btw; det här måste vara den konstigaste smileyn jag nånsin hittat, varför gör man en sån här??

  ??????????


 
 
Ingen bild

Paulina

7 september 2013 18:28

Janni, du borde kidnappa varsin ryttare till oss så vi kan göra om tävlingen+resan till donetsk :D

carpe

24 september 2013 04:03

Haha ja!! Du kanske vill komma t Florida istället??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards