Alla inlägg den 7 december 2010

Av carpe - 7 december 2010 21:35

Jag kommer liksom inte till att blogga idag. Antingen är det det ena eller det andra.


Jobbade ensam med McMac och Tuca idag. Mackan longerade Viggy och red Grey. Tuca red Nymph, Landi, Latti, Qiss och hoppade Amor. Jag blev helt upptagen med ridning idag, först travade jag igång Ovation (ett varv till höger, ett till vänster) och sedan red jag Misus Colle-Bolle, som som alltid var jättefin:)


Under eftermiddagen tog jag itu med att klippa de hårigaste som nånsin setts på denna jord, Mr Ovation Leeman och Ms Virginia Juri. Normalt sett brukar det bli en liten hög med päls som kanske räcker till en hundkudde, men idag hade jättarna kunnat komma och beställa huvudkuddar hos mig, så mycket hår blev det!! Och Virginia behöver ju lite domosedan för att ens kunna titta på saxen, och som vanligt hade hon behövt lika mycket domo för att bara titta på domosprutan.. Vi fightades på där, och till slut gick jag segrandes ur striden... Nu är det bara Nymh och Amor som är halvluddiga, men i jämförelse med hur Viggs och Ovi såg ut innan är de som nyklippta!


Sa jag det att jag gick på Harry Potter-filmen i lördags? Grymt läskig var den iallafall - jag, Sabi och Sandor enades om att den inte var lämplig för barn under 18!!


Jag och Cesi ska nu gå ut till tvätten, för att därefter kolla/mata hästarna. Känns inte alls lockande att gå ut i det här vädret, men vad gör man.


utcheckning.--

Ovido - Quiz & Flashcards