Alla inlägg den 22 december 2010

Av carpe - 22 december 2010 22:45

Imorgon ska jag iväg och hämta in mitt pass... kommer kännas skönt att kunna veta att jag är jag igen..!


I helgen var vi då i Frankfurt, en grym stad, åtminstone det lilla jag såg av den.. Skyskrapor överallt och det kändes som man var över i USA. Jättefint!




Stallarna låg inne i hallen (foton kommer så fort borttappade sladd nummer 2 hittas), och jag hade turen/oturen att få boxarna i gången där alla var tvungna att handwalka. Turen i och med att jag alltid hade sällskap och alltid visste vad som var på g;-)  Otur med att mina hästar inte fick den lugn och ro de hade velat ha.




Resultaten var inte de bästa men kunde gått långt värre också. Amor var 3a på fredagkvällen och La Toya hade 4 fel i GPn, slutade på 13e plats vilket betyder lite rankingpoäng, viktigt viktigt!!


Amors runda från lördagkvällens rankingklass, en grupphoppning som vi tyvärr inte vann..!


I Frankfurt fanns även många gamla vänner och nya roliga bekantskaper. Extra roligt var det att träffa Emma (Ahlmann), Katja (Tuganov) och mitt dressyrteam; Stall Matthias Alexander Rath, vilket innebär idag Matthias, Alex och Sterni! Och från och med januari kommer även den svarta underhingsten Totilas finnas med i just detta teamet!! Känner mig stolt över att jag redan förkunnade mig "No.1-fan" i München i våras, annars hade de säkert trott att det bara var för Totilas skull.   (se blogginlägg München).


Ceasar blev som vanligt allra mest poppis;-) det var nog inte bara en som sa att Cesi gärna hade fått hoppa in i dennes resväska. Han lyckades charma både Theo och Sandra på vägen upp, och vid inkörningen till Frankfurt fick han t.o.m sitta i förstnämndes knä för att titta ut! Men men jag fick med mig hunden tillbaka, dock inte Tucas splitternya kamera som blev överkörd av en två-hästars när jag försökte dra loss den fastfrusna lastbilskabeln... mer om det i ett annat kapitel, nu ska jag sova. Upp 05.00 imorgon så jag hinner med allt innan Zürich!

Ovido - Quiz & Flashcards