Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Min 'lediga' dag!

Av carpe - 14 december 2010 22:15

Håller på att packa för fullt men kan ÄNDÅ inte låta bli att snegla in på FB, bloggen eller Pferdewoche med jämna mellanrum! Hur är det möjligt?? Jag kommer ihåg när jag var liten och datorer var nya, stora, fascinerande och otroligt långsamma...! På  rasterna slogs man om att spela nåt grått spel där man skulle hitta vägen ut eller Puppy på Funplanet, och i och med att vi bara hade fyra datorer per klass blev det nästan blodiga fighter;)

  Idag har jag nästan datorn uppe för jämnan, om jag så ska kolla på film eller internetta. Eller tja, packa... Suck..


Dagen har inte varit min bästa även om kvällen avslutades mycket trevligt. Steg upp redan 06.20 imorse (på min lediga dag!), betalade 150 CHF för en resa tur och retur till Bern och satte mig på tåget 07.55 Framme i Bern 10.28 och letade då rätt på svenska ambassaden som låg mycket lägligt precis vid stationen. Där fick jag punga ut med än mer pengar för ID-kort och pass, och ena tanten var tjurig som få, iallafall till en början. Snubblade ut från ambassaden (något högre klackar plus is är inte bästa kombinationen..!) fattig och besviken. Klockan var redan 12 när jag kom till stationen och mitt tåg gick 12.32 tillbaka till St Gallen. Där var jag lite innan 15.00, smet in på posten snabbt och missade precis bussen. Perfekt...!!! Nästa buss gick vid halv, och jag var hemma 15.45 och bestämde mig nu för att njuta efter mina 2 lediga timmar.. OC och internetspel för hela slanten!


 

Från tysktalande St Gallen i öst till Bern i franska delen.. Här ser man även min 30 min-radie till de tre länderna Tyskland, Österrike och Liechtenstein.


18.22 ringer Markus och undrar om jag är tillbaka från Bern än och om vi kan gå och äta julmiddag vid 19. Jajamen, han och Maya hämtar upp oss i fina Volvon och Maya undrar varför jag inte lämnar ljuset på till Ceasar, hon gör alltid det. "I think Markus would kill me then" svarade jag då, och hoppades innerligt på att Mac skulle förstå skämtet, phu det gjorde han!


Vi sitter vid bordet jag, Sandor, Mac, Maya, Tuca, Regina, Luis Felipe (Tuca + Reginas första barn, längst) och André Luca (långa ögonfransar, kortare) när Mackan börjar beklaga sig över sin gamla Sony Ericsson han varit tvungen att ta fram då hans nuvarande mobil lagt av. Tydligen har han också börjat se dåligt på andra dagar, och då sa

Maya; "Du borde byta bakgrundsfärg, du kan ju inte ha rött och svart, det blir ju svårare."

Mac; "Äh".

Sedan ringer han upp nån italienare för att checka nåt och efter samtalet beklagar han sig igen. "Jag ser ju knappt nåt!"

Jag; "Du kanske borde göra som Maya sa, ändra bakgrundsfärgen till vitt och texten till svart?"

Mac; "Ja, du får göra det sen åt mig då!!" (han kan inget om teknik eller mobiler, 'jag kan inte googla').

Maya direkt; "Hmpf! Jag har sagt åt honom att byta tusen gånger men han vägrar! Nu när du säger det så är han helt plötsligt med på det!!"


Moahahaa, jag kände mig stolt över att vara "teknikexpert" för en gångs skull;-) Har redan ändrat hans ringsignal i förra veckan, jag borde bli anställd som mobilassistent också!

Så. nu borde jag kolla om tvätten är klar. Som vanligt vill jag alltid ha med senaste dagarnas kläder också, så det brukar bli nödtvättning som inte är torr förrän på söndag (jag använder ändå aldrig kläderna i slutändan.!).


Imorgon bär det av till Frankfurts fyrstjärniga jultävling, med bara två hästar! La Toya och Amor är de lyckliga. Dessutom ska vi plocka upp Theo/Sandra och hans 2 hästar också. We like, för Muff-teamet är trevligt!! Då kanske jag får kaffe serverat varje morgon, vem vet? Hörs på måndag och håll tummarna för oss!

 
 
Ingen bild

mamma

21 december 2010 15:33

Så roligt att läsa om ditt liv och dess små skavanker. Fortsätt i denna anda. Love

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards