Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Tinky tillbaka

Av carpe - 13 december 2010 22:12

Tinky kom tillbaka igår kväll. Idag jobbade jag själv med Tuca (Mackan skulle dykt upp under fm men nopp). Red Ovation vid nio-tiden och sedan Colle precis innan lunch i ridhuset, medans jag samtidigt hann sätta Colle o Nymphea på maskinen vid 8-tiden, göra iordning hästar åt Tuca (La Toya, Viggy, Grey, Amor), ta in Qiss, packa skåpet, salta vägen, mocka ur lilla lastbilen osv osv... Quite proud of myself.


Sov under lunchen, och sen var det dags att rida Landboy och även Tinky i hallen. Spännande med Tinky, normalt sett är han inte normal och nu var han precis hemkommen från 4 veckor på stuteriet.. Men, Natti, Cindy, Marvin och jag överlevde alla och på ett ganska bra sätt också! Hästen kändes precis lika fin som alltid, dock aningens pigg och på g, men han är alltid så otroligt fin att rida!

  Packade klart lastbilen med allt jag kunde, hämtade spån/hö, och tog in sista tvätten. Sedan var jag klar. Vid 19-tiden kom Karina och hämtade mig, och vi tog en tur till McDonalds lata som vi är. Väl där var min och Michelles dryga typ i kassan, lika dryg som alltid!!

  Nu ikväll har jag och mamma bokat resa hem, 1 januari-9 januari. Därefter har jag facebookat, bannat mig själv över att jag fortfarande inte terroriserat Anneli med mobilen och saknat Misus sällskap. Sandor är ute och springer nånstans nere i Tessin med sina ungerska kompisar, förhoppningsvis hinner han hem innan han ska börja jobba imorgon!;)


Tidigare idag sysselsatte jag mig med att försöka komma på Sveriges alla landskap. Kom bara på 21/25. Skam! Är det nån som kan alla??

Norrbotten/Västerbotten/Medelpad/Hälsingland/Dalarna/Dalsland/Gästrikland/Bohuslän/Halland/Skåne/Blekinge/Värmland/Närke/Västergötland/Småland/Gotland/Östergötland/Uppland/Södermanland/(Öland?)


(Nu har jag till och med tappat bort 2 stycken, för jag kom precis på Sörmland..!)


Äh, jag går till stallet och nattar istället. Imorgon tidigt upp! Bern, huvudstaden, väntar..! Promenad med hunden innan!!

 
 
din bästa vän!

din bästa vän!

14 december 2010 10:54

lappland, uppland, ångermanland, jämtland, härjedalen! och är inte sörmland och södermanland samma sak? =)

http://donnis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards