Alla inlägg den 16 maj 2013

Av carpe - 16 maj 2013 05:40

Idag hade vi det bananas på jobbet. Pojkarna hämtade upp mig på hotellet vid 07, sväng till Starbucks och var vid stallet halvåttataget. Mockade lite boxar (3), lindade lite lindor och gjorde sen iordning min första för ridning, Grac. Red henne 40 min eller nåt, in byta häst, moneymaker var redo att ut och galoppera i ridhuset och sen var det Julias tur att röra på sig lite. 11.20 done, alla hästar ridna och borstade! Tog ut Grac till skritten, pojkarna tvättade setupen och gick med lite hästar, käkade lunch, tog in häst och sen var vi eeeh klara. 12.30 Och nu då?! Jag sopade lite i ridhuset, vilket egentligen inte behövdes, tog ut mopsarna på promenad, städade pojktoaletten och skurade sedan spolspiltan. Allt som allt var vi klara till 14.00 Whaaaaat liksom.

Sen bytte jag rum på hotellet och sen blev det en dag i det litterära tecknets anda! Vi körde ut med bilen kanske, umm, tio min, för att sen parkera i Jack London National Park. Gick en timmeslång runda och njöt av naturen och kollade på museum i Jacks gamla hus, vandrade lite till, hamnade vid hans grav och sen också vid ruinerna av hans drömhus som han byggt upp och som brann ner en månad innan han och frugan skulle få flytta in 22 augusti 1913. Bergslejon fanns tydligen i trakterna men tyvärr såg vi inga, utan bara en orm och en död stor gnagare av nåt slag.

Och nu har jag tittat på film, druckit kaffe och surfat lite. Borde väl ha tagit mig till gymmet men tyckte att bergsklättring i solsken fick räcka som dagens motion. Lol.

Ovido - Quiz & Flashcards