Alla inlägg den 4 maj 2013

Av carpe - 4 maj 2013 07:04

En fredag är en fredag, men för en människa i hästbusinessen är det inte en fredag utan en dag som alla andra. Alltså ingen fredag till party, ingen fredag till utgång och ingen fredag att fira in helgen med. Istället tog jag ett dopp i poolen med ankan efter jobbet och chillade med solen i ögonen och Spotify i öronen. Det tyckte jag var välförtjänt efter en dag med ridning av Atti, Julia och Cali och med tanke på att jag inte föll av Markus mindre gillande hingst Atti så firade jag det med att efter badandet gå till vendingmachinen och köpa mig Skittles och Milky Way. Se där! Nästan fredag på riktigt ju! Kors i taket på den.

Igår var jag ledig. Jag gick till Peets Coffee och skypade med Österrike, därefter en liten nap hemma på rummet (hur skönt är inte det att göra lunchtime!) för att sedan ligga hela eftermiddagen på en solstol, doppa mig i poolen då och då, och läsa ut min senaste bok. Sen gick jag till Raleys, köpte iskaffe på Donken och slappade framför 2 1/2 Men. Sen var klockan snart åtta och då började jag med mitt stora projekt, rensa kläder och saker från mina två gigantiska suitcases och flertalet miniväskor och kassar. Mina svarta jeans från Zara i Calgary får säga hejda efter ett hål på mindre smickrande ställe, en vit shirt också från Calgary får säga adios efter att ha antagit en gulnande ton, och också mina kära bruna Converse som faktiskt inte luktar det minsta gott längre! Nu är allt nästan packat och klart för en vecka i Del Mar, iallafall för mig.. Resten för hästarna ska väl göras nu i helgen, och vi fick veta i eftermiddags att THE PARENTS tittar förbi (eventuellt!) imorgon eftermiddag, så hela förmiddagen imorgon kommer att gå åt städning och ridning av tusentals hästar då M valde att ta ledigt imorgon och T antagligen inte kommer att rida mer än två, ev tre, R kommer vara fullt upptagen med att damma av innertaket och polera kullerstenarna med tandborstar! Det lämnar mig med... Förhoppningsvis inte alltför många djur! Jag tror jag räknade till 6 stycken i bästa fall. Fast kanske har jag tur och måste inrycka i dammtusskriget? Och klippa Gr, och packa, och ååååh det hela blev väldigt jobbigt. Vart tog min karibiska övärld vägen?

Av carpe - 4 maj 2013 02:48

Och med dessa bildtexterna från nåt tidigare inlägg!! Gaaah

Ovido - Quiz & Flashcards