Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

See you later Alligator!!

Av carpe - 28 oktober 2011 06:38

Okey jag vet nu att jag slarvar lite på bloggfronten, och jag borde ju inte få kläcka ur mig att jag inte hinner för det är ren och skär nonsens. Egentligen. Men nu är det faktiskt himla svårt att hinna, med Halloween om hörnet liksom. Och med alligatorer liggandes i kanalerna! Sen är det ju svårt för att Wellington är så himla litet att jag faktiskt sprang på Mackans fruga och son idag på mallen. Hurr konstigt var inte det liksom. Weird. Han ringde mig tidigare under dagen för att säga åt mig att jag var verkligen tvungen att hälsa på dem, men ödet ville tydligen att vi skulle träffas direkt haha! 


Idag har det varit pissevarmt och döfuktigt, typ en av de värre dagarna här. Jag red chiz vid halv nio imorse, och solen hade ju knappt gnuggat gruset ur ögonen och ändå var både häst och jag efter en halvtimma lika blöta som om vi hade åkt Flumride fyra gånger om. Att på detta sedan rida tre och en halv häst till, det är nästan för mycket. Det är tur att man har en Anneli som plockar upp en för gym och krokodilspaning, annars hade ju den här dagen helt förträngts. Ett tips till alla som planerar att bosätta sig och jobba i ett sånt här klimat, det är att ni dricker tillräckligt mycket, och det tyckte jag att jag gjorde men icke sa nicke, huvudvärken kom som en brev på posten. Imorgon ska det regna lite under dagen, fast det klarnar liksom inte luften, utan allt blir bara blötare så det är liksom inget riktigt gött att se fram emot. Jag ska rida hingsten, Bug, Bells och Sleeps så det lär ju bli relativt busy. Bug är ju så grymt rolig, yay, en karriär som hunterryttare ska jag då inte satsa på för jag suger i den grenen, iallafall när jag måste ha westernbett och bara graman att rida på;)


Näväl, nu har jag varit uppe tillräckligt länge för att mina ögon ska falla ihop, har precis varit inne hos filmkväll hos ash och det var svårt redan då. Och imorgon ÄR det faktiskt Halloween, American Style! (Det finns fantastiskt många roliga husskyltningar här, it's a big thing over here.)


Gonatt och sov sött - dröm helst inte om isbjörnar som hoppar upp ur kanaler och tar småbarn, för det är läskigt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards