Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av carpe - 31 oktober 2011 17:43

Dagen har börjat lite halvsunny och det suger ju en aning för jag vill ju väldigt gärna ligga på beachen och få lite tan, för annars kommer det bli aningen jobbigt när jag kommer hem till vinter-Sverige om lite mer än en vecka och ni alla är mer solbrända än vad jag är! "Var har du varit, Nordpolen eller?" Gaaah det vill man inte får höra!


Nå weell jag och madame Ekström ska slita av den här dagen på bästa sätt (om vi nu hade haft Bramanen i närheten!). Måste säga att jag eeeh... fick låna en väldigt väldigt fin bil i fredags. No words needed (yet!). Cliffhanger oh yeah!


 


Fredagen avlöptes med min nya chef Ash, Ash no.2 och Nicole på ett ställe som heter the Grille. Vilket i och för sig var väldigt trevligt, men man hade likagärna kunnat döpa om Halloweenen där till "Latin Night" för det var musik, och det var bartenders och det var smurfar och det var hej och hå som alla hade latinsk härkomst. Jag vet inte vem av dem som var venezuelian, eller mexare, eller kanske bara colombian. Let's mix it up!


I lördags var det dags för WPB igen:D Moonfest! Det var helt GRYMT! Alla är verkligen utklädda, med mer eller midre tyg på kroppen, du kan knappt komma fram och det står poliser på byggställningar för att kolla så att allt går lugnt till. Vi såg en räddning utanför Dr. Feelgoods av en stackars tjej som fått i sig lite för mycket, all heder åt brandmännen som fick torka upp spyan! Jag och Anneli kunde ju knappt titta på det, vi var liksom ute för att svalka av oss (för trots ac så blir det varmt när man dansar, ett pass på gymmet liksom!) men vi traskade snart in igen efter denna härliga syn. Efter att LM kört oss hem till Casa de Anneli och efter att Sesam efter mycket möda och stort besvär äntligen öppnat sig för oss, så kom det även en söndag.


 


En dag då klasser skulle hoppas och hästar ridas och tja, boxar mockas. Så jag red 3 av hästarna hemma, sen värmde jag både Chizz och Maggs för klassen, och Maggs gick och vann så vi hoppade inte om med Chizz. Phu, sen var vi liksom inte klara förrän kvart i fem. Kvart i fem!! Det är SENT!


Eftersom jag hade långtråkighetsvarning hemma hos mig igår kväll kom A till undsättning och därmed sitter jag just nu och bloggar på en LG och inte en Casio - om ni skulle undra.


Well dags att ta sig i kragen och kanske klä på sig i allafall, klockan närmar sig ju faktiskt ett..

Ovido - Quiz & Flashcards