Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av carpe - 25 oktober 2011 04:47

Snacka om att det var grymt längesen den här bloggen uppdaterades ordentligt! Bråda dagar har det varit och idag, två veckor efter landningen på WPBs flygplats, har jag äntligen fått vårt internet installerat! Jag vet inte riktigt var jag ska börja.. Hm. Äh det får helt enkelt komma i lite stycken här och var, annars kommer jag sitta här hela natten. Idag har jag varit ledig och spenderat dagen i Casa de Anneli, med gåshöns, sköldpaddor och ekorrar. (Anneli är ingetdera!) Gymmet har jag skaffat medlemskort på, och det tar musten av kroppen varje kväll. PTn Mike (huge gigantisk rastaman) försöker pressa mig på att signa in för PT men jag vet inte om de bara vill tjäna pengar på mig eller inte. Dan the Man sa i och för sig att de inte tjänar en dime på mig men man kan ju talka så mycket. 

  Jag som alltid varit något av en motståndare till gym har faktiskt börjat tycka att det är riktigt kul. Headphones i öronen och roliga fräscha maskiner är topp! Mina naglar har också för första gången i deras liv varit och blivit manikyrerade och är nu redo för Halloween som ska firas i typisk amerikansk anda i downtown West Palm Beach. Jag och min kostym Robyn da Hood tänkte joina Anneli the Sailoress och Nicole alias Heidi. Gonna be awesome! 


Brännan börjar nu också sätta sig långsamt men säkert, tyvärr ser jag redan en antydan till bonnabränna då jag sitter och rider tre hästar om dagen i gassande sol, och det är ju inte riktigt så att man rider i bikini liksom. Hästarna vi har är faktiskt alla väldigt fina, Agro (hingsten från Klatte) och Chizz är nog 'enklast' och chillast, medans Bella är helt fantastiskt samarbetsvillig och helt en häst i min smak! Jag och Mags ska tydligen bli kompisar, hon är en riktig fransk dam född i CA. Typisk europeisk häst, som på nåt sätt är väldigt rolig:D


Djurlivet härnere är ju något helt annat än älgar och måsar.. Kackerlackor, gigantiska råttor, ödlor, svarta änkor, muterade gigantpaddor, sköldpaddor, gås/hönskorsningar och så förstås alligatorerna går inte av för hackor. De senare har jag tyvärr ännu inte sett men jag spanar oerhört mycket! 

 Well nu är det dags att sova, solandet och gymmandet tar ju musten ur en! Kram på er alla därhemma, ni vet att jag saknar er!

Ovido - Quiz & Flashcards