Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Att tycka synd om sig själv:D

Av carpe - 30 augusti 2011 20:54

...aj aj aj.. Mina fötter mår inte bra, och jag hade en tung söndag. Lördagkvällen var väldigt rolig, vi var ute i Ele på D's bye bye-party. Dock blev det väldigt väldigt sent (eller ska jag säga tidigt) och jag var hemma 04.30 Egentligen skulle jag börjat jobba 04.50, men i och med att jag ABSOLUT skulle på och powernappa där på morgonkvisten så försov jag ju mig såklart och tja vi kom iväg till tävlingen en halvtimma för sent. Vid tio-tiden på morgon efter x antal starter stod jag och väntade med Coer inför hans andra start och just då passerar en 80-plusare förbi, och jag hinner med att önska att jag var så pigg och glad som han! Då har det gått långt..


Hemma var vi igen vid 21.30, och då sprang jag in för att byta skor (i stressen på morgonen råkade jag ta S's skor som ser nästan likadana ut som mina...men ont gjorde de!!) för att få lite release på fötterna. Lastade sedan ur hästarna haltandes och tyckte allmänt synd om mig själv som var trött, enormt hungrig, lågt blodsocker och hade världens mesta ajaj-fötter. Fixade gnyendes klart stall och hästar och springer sedan upp för att hämta pengar till McDonalds. När jag kommer nerhoppandes två minuter senare och sticker in högerfoten i precis samma loafers jag nyss nyss nyss hade på mig sitter en getingusling och blir fly förbannad över att jag råkar sticka in mina tår PÅ honom. Jag skriker som satan och avverkar hans dödsstraff med omedelbar verkan. Sen börjar jag nästan gråta. Jag menar, jag gråter nästan aldrig. Har verkligen otroligt svårt för det, men nu kom det ett djur mindre än mitt lillfinger och får mina ögon och hals att fyllas slash tjocknas ihop. Det var liksom inte så mycket att det gjorde svinont, utan mer att det bara var TYPISKT att det skulle hända. Just mig, just den kvällen. Attans alltså. Well shit happens och även idag gör det ont ont ont. Får väl gå till doktorn på torsdag om det inte har släppt tills dess, jag orkar inte gå runt och linka en hel evighet.


På söndag är det Holland-time och på måndag är det Polen/Ryssland-time!! Looking forward. Och snart kan jag åka hem:D Ska bli så skönt och så mysigt, men jag kommer sakna mina vänner här så otroligt mycket... Tur att älsklingsCesi kommer med mig, where he is there's my heart and home.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards