Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

8th week in the desert

Av carpe - 16 mars 2013 03:24

Omg. Det här är helt underbart great. Jag har precis sjunkit ner nyduschad i soffan hemma på fire barrel drive, how i met your mother går i maraton på tv och vi har just vunnit Grand Prix med Graciella. Äntligen en GP-seger efter alla trehundratusen olika placeringarna!

Thermal närmar sig sitt slut och trots alla mina fördomar har Thermal satt sig på plussidan. Visst, det är inte Wellington på långa vägar, men definitivt uthärdligt med rätt människor och vi har faktiskt haft det himla roligt vår lilla familj. Hästmässigt är det fler bättre stallar än i wellie, men grounden är absolut inte den bästa. Det måste fixas. Det är nära till allt och alla har alltid tid att hälsa på varandra, så även om man inte vill se vissa människor kanske så är det såpass litet att du måste uthärda, så make sure du älskar alla :)
Vädret har varit gorgeous hela tiden måste jag säga. Det kallaste dagtid har väl varit 23 grader och sol, och inte en dag har det regnat. Den här veckan har det väl varit sisådär, jag gillar värme men när det ligger över 35 celsius och man faktiskt måste jobba i en öken så är det inte megagött att ränna runt i!

Jag hoppas på att jag kan åka ner till Florida och Tampa nästa vecka och att jag snart får träffa min hund igen. Jag saknar honom galet mycket.
På söndag är det million dollar-klassen och det är den enda klassen vi har kvar här i öknen. Ladda tror jag det kallas!? Hey ho. Ska man orka ta sig upp och byta tvätt i maskinen? Borde man packa lite? Försöka ta reda på sitt bankkort? Naaah, jag stannar nog här i soffan nån minut till. Eller två.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards