Alla inlägg den 25 juli 2012

Av carpe - 25 juli 2012 09:56

Det här med Janni och konserter och sånt tjottahejsan som matcher verkar ju gå ungefär som en tigerkaka borde kunna göra! Med andra ord så där knaprigt bra där man undrar om man glömt skaklarna till hästen hemma! Det hela började ju med Avicii i Calgary. Halva svenska maffian är på g och till 200% taggade till att få se det svenska underbarnet Tim Berg. Det googlas bilder, lyssnas på låtar och hipp som happ, sånt man nu tydligen gör innan konserter. Allt är frid och fröjd tills vi något sena stampar in i Flames Center, och inte riktigt förstår om spelningen har börjat än eller om det fortfarande är för-djn. Musiken är bra och pågår i nån timma, och vi tycker dock det är lite konstigt att varken 'Levels' eller 'Bromance' spelats än. Frågan som givetvis ställs där på kvällskvisten är 'Är det där verkligen Avicii??' 
  Låt oss googla lite mera bilder. Eehhhm jo men det är det ju! Eller? Nää tycker nån annan, isf har han klippt av sig håret!? Medan vi står där och dividerar och inte riktigt kommer fram till nåt, börjar THE SHOW. Ut sticker förkillen och in kommer Avicii. Great success.  NU vet vi både hur pojken ser ut och hur han spelar, grattis. 

Nåväl. Plats: Home Depot Arena, Los Angeles. Event: LA Galaxy vs Tottenham. Händelse: Mål av LA Galaxy. Resultat: Vi skriker, tjoar och jublar. 

Tills vi inser. LA Galaxy är INTE laget i vita tröjor. INTE laget som scorade. Fotbollshuliganerna från hemmalaget bakom oss är INTE glada på 'oss Tottenhamsfans'. Woooooopsie. Epic failure. Lol. Som tur är kastar sig Ashlee på stolsgrannen sin och frågar med hög röst 'Det är väl Galaxy i vits tröjor?'. Nähäpp  nu har alla lärt sig det. På hemmamatcher spelar LA i svarta tröjor och Tottenham spelar borta i vitt!  Man lär sig nåt nytt varje dag!

Efter denna fadäs tog vi nya porschen och åkte till Malibu för att träffa Ridskolan Strömsholms dotter T på en officiell collegefest i en kubansk restaurang. Har ni nånsin sett fantastiska O.C? Ni vet Luke, som är en poppis vattenpolo-spelare? Ni vet han är lång med massiv kroppshydda. Tänk er att ni är omringade av bara såna. Jag tror de har inträdeskrav på att man måste vara minst 1,90 för att platsa i laget. Wow. Läskigt. Nåväl, i och med att både jag och ash kände oss gamla och pygmeiga så drog vi efter två timmar. Och nu ska jag sova för jag är trött som gatan. 

Over and out/
                              Jannovic

Av carpe - 25 juli 2012 02:15

Ok det här är inte ens roligt längre. Jag har ridit två hästar och alla djur har varit på skritten. Klockan är snart 13 och ännu har varken ash eller pappsen synts till. Wtf. Så nu sitter jag här i stallet och väntar på att nån ska dyka upp så att jag kan bli klar nån gång. Jag vägrar vara klar efter kl 16 för jag ska faktiskt dejta Anneli och Karibien innan jag ska på fotbollsmatch och förhoppningsvis se beckham spela, det vore något. 

Så igår var jag ju ledig vilket betydde någorlunda sovmorgon och sedan utforskning av LA. Åkte ner till marina del rey där bland annat OC spelat in scener och tydligen så är det världens största hamn på nåt sätt, fråga mig inte hur? Antal båtar? Till ytan? Whatever, den är sedd iallafall. Sen skulle jag åka till Olsons delikatessbutik och köpa svensk mat men eftersom den är stängd på måndagar så åkte jag och ceasar till west Hollywood istället och skulle precis ta en smoothie på starbucks när Janni ska parkera bilen och sen blev det ingen smoothie för jag hade råkat parkera bilen utanför Shoops europeiska butik, vilket betyder att jag blev x dollar fattigare men x antal kexchoklad, Marabou och turkisk peppar rikare! Bland annat såklart, jag äter ju varken kaviar eller sill eller fiskbullar men annars finns det också. Eller varför inte bara greveosten? Åååh jag gillade den butiken! Nåväl. Nu rider de nog snart, jippie hippie:( Over and out. 

Ovido - Quiz & Flashcards