Direktlänk till inlägg 24 september 2012

ovisshet och framtid går hand i hand

Av carpe - 24 september 2012 18:12

Ibland, mycket sällan, önskar jag att jag kanske inte skulle ha åkt utomlands någonsin, för då hade det varit så mycket lättare att bara nöja sig med Sverige och Spanien nångång då och då. Nu är det ju så att mitt motto genom livet är carpe diem, vilket ungefär betyder att du ska leva ditt liv som om du vore död nästa dag, alltså leva livet till fullo och njuta av varje moment. Och detta motto rör mig starkt vilket gör att jag faktiskt inte ångrar en enda sak i mitt liv hittills, så i grund och botten vet jag att jag bara är glad över allt jag sett och gjort och jag skulle inte vilja byta det mot något alls. Det är bara när det är så här svårt att bestämma sig som jag undrar lite hur det skulle ha varit om jag inte varit så resehungrig. Det gör livet liksom lite svårare. Jag vill se så många länder och göra så många saker, och jag vill hinna med allt detta innan min livshistoria är slut. Detta gör att jag stressar lite väl mycket när jag som till exempel vid tillfällen som dessa bara borde andas och fundera ut nästa steg. Vad stressar jag för egentligen? Jag vill bara resa. Undrar om jag kan bli reseguide? Helst vill jag ju bara hjälpa människor och djur i Afrika, njuta av lugnet på Jamaica och dansa loss i Miami. Och på detta då även resa och upptäcka nya och gamla länder. 


Äh fan att det ska vara så svårt. 


Och det konstigaste är att jag hatar att bo i resväska. One love.

 
 
angel

angel

25 september 2012 20:40

jadu ms floater, det var ju en väldigt bra sammanfattning av våra världsproblem just nu!!!

http://donnis.blogg.se

 
Ingen bild

ms floater

27 september 2012 20:38

jaaa... har du lösningen ännu!?? pleaaase

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards