Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Good feeling, cause we were the wild ones

Av carpe - 28 februari 2012 04:36

Jag fryser, jag svettas. Jag fryser, jag svettas. Men det gör inget, för att jag tror att det senaste dygnet klassas som ett av mina bästa genom åren. Och det kan vi tacka Miami för! Jag vet liksom inte vad det är, innan jag ens hade varit på Mango's hade Annerli redan överröst mig om hur fantastiskt det är, men skeptisk som jag är vill jag alltid se det med egna ögon innan jag ger mitt godkännande. Och efter tredje gången gillt, utan något som helst att klaga på utan bara en massa ros och grymt fun, så kallar jag numera Mango's Tropical Café för världens bästa bar!! 


Kvällen började på PeiWei som traditionen bör, och redan då kanske skulle vi ha förstått hur roligt det skulle bli, för det var någon som spillde ut sin dricka så tillvida att även Nilen fick sig en slurk av lemonade borta i Egypten. Det gasades på och bloggades under vägen till Miami, och efter att ha checkat in på vårt väldigt trevliga hotell på Ocean Drive så bytte vi om och gjorde oss presentable för en natt i the greatest Miami! Och för att inte vräka ur mig allt här (jag vill ju inte att ni ska läsare ska bita av er naglarna av spänning!) så sammanfattar jag det lite snabbare. 1. Kubaner är heta! 2. Kubaner är väldigt heta! 3. Kubaner kan dansa! 4. Äh låt oss helt enkelt flytta till Kuba! Jag börjar om. Det här funkar ju inte.


Det fanns vissa blonda som tappade bort sig, eller helt enkelt VILLE till Nikki Beach Club med Jeroen och där tappa bort sin mobil! Det fanns andra som dansade järnet av sig, och det fanns ytterligare några som rockade hårdast i salsan. Sen fanns det några som somnade i hotellgångar, och andra som stal cowboyhattar. De flesta åt pizza medans resterande gick en omväg till hotellet, samtidigt som några hoppade i havet och badade. En kunde inte engelska. Har jag sagt för mycket nu? 


Anyway imorse vaknade vi alla upp pigga och glada utom Ck som ojade sig för hur det Koreakriget (var det verkligen det?) som pågick i hennes huvud skulle få för utgång, och tryckte i sig ett antal panodil. Frukost för hälften av gänget och resten drog till stranden direkt, där vi alla vid lunchtid möttes upp för att njuta av sol, vågor och livet. Nån gång på vägen bestämde sig Sandra för att polkagrisar är härliga att imitera, och Maria ville bara bli kräfta. Vilket Andie dock vann. Jeroen hoppade i plurret som vanligt och Anneli sov mest som precis lika vanligt nuförtiden. Vi fick bevittna en Baywatch-räddning av en blond tjej i rosa bikini som simmat ut alldeles för långt och inte kom in igen på grund av strömmarna. Intressant, men jag tror att David Hasselhoff-eran är över i livvakternas kontrakt. Mot 4-tiden drog vi oss mot Miami Ink och Lincoln road och jag köpte två (2!) nya bikinis på Victorias Secret. Sen tappade vi bort Maria och Andie som vanligt, men i slutändan fick vi med oss alla hem till Wellington, trots att det var tveksamt ett tag! 


Nu äår jag grymt trött och behöver sova. Adios amigos, hasta manana! 


Jag måste lära mig spanska. Typ igår. 

 
 
Ingen bild

CK

28 februari 2012 18:03

Kuwait krig, naturligtvis!

 
donna

donna

29 februari 2012 02:54

HAHA jag kan inte sammafatta detta bättre själv!

http://donnis.blogg.se

 
Ingen bild

mig

29 februari 2012 04:47

Attans ja, Kuwait var det ja! Och Donna, bara för det slipper du inte undan att blogga för jag ser fram emot ditt (BÅDA eras!!) inlägg:D

 
Ingen bild

Syster Suz

29 februari 2012 13:21

Hej,
Litet tips bara; aldrig panodil efter fest, levern har fullt upp med spriten!!

 
Ingen bild

mig

2 mars 2012 04:09

Det kan alltså vara därför Ck's huvudvärk aldrig försvann alltså?? Bra att komma ihåg till om tio dagar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards