Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Eleanor...

Av carpe - 16 februari 2012 03:24

...är numera min nya bil. Yihaaa,. Hon är vit, ganska ny och ungefär tre meter hög och sju meter lång. Typ. Jag har inte riktigt mätt. Hon har tv, säng och en motor som låter brumm brumm. Hon är alltså med europeiska mått mätt en lastbil, och jag har redan varit med henne på både Publix och McDonalds. Med Marias hjälp lyckades jag till och med backa in henne perfekt i en ficka utanför McDonalds, på första försöket! 


Min vän Anneli dissade yogan och drog till Old Key Lime House, och jag bestämde mig för att en kväll hemma vore väldigt skönt! Efter att mitt knä överlevde gårdagen satte jag mig på Cadett imorse, och knäauslingen gjorde f-n ont alltså. Då bestämde jag mig för att bita ihop och inte vara en sån mes, och efter ett par smärtsamma rundor i trav så klickade det till i knäet, och uppenbarligen var det nånting som hoppade tillbaka på sin plats, för nu gör det inte ont längre! Sore är jag fortfarande men det är musklerna och det är ju inga problem. Men hur det nu kunde komma sig att nåt bara hoppade tillbaka, det är ett mysterium. Ligament? Menisker? Jaja, fem hästar blev ridna totalt idag, varav våra två tilltänkta OS-hästar, och jag har gett mig satan på att vi ska till OS nu, så de fick jobba hårt! 


Igår hade vi BBQ i Casa de la Anneli, och som vanligt var vi grymma, om man överser händelsen då vitlöksbröden började brinna. (Om ni nån gång har problem med att tända grillen och bara har smör ev vitlök hemma och ingen tändvätska, så prova det som finns. Kommer garantera att fungera!) I söndags fick vi "trasha hotellrum-stämpel" och igår blev vi pyromaner. Livat värre!


Nä nu måste jag läsa Fredriks blogg - cafe.se!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards