Alla inlägg den 24 september 2011

Av carpe - 24 september 2011 21:42

Så efter nån veckas tid är jag nu tillbaka. Det var inte meningen att låta er vänta men flytt till Sverige tog sin rimliga tid. Lägg därefter på körkortstagande med intensivkurs så förstår ni dilemmat. Körkortet då? Nåja, jag är inte ett hopplöst fall och jag har redan kört på vägen ut mot industriområdet och Malmslättsvägen med manuell bil, vilket är quite awesome för det är stora vägar med massa korsningar och trafik. Jag är så glad över att ha valt just denna körskola, bättre kunde jag inte ha fått! Sen utanför det har jag dessutom hunnits med att placeras i ett fack där jag skulle förakta 'Svensson-livet', vilket alla som känner mig väl vet att jag är en av de som faktiskt INTE 'föraktar' eller 'ser ner' på det. Jag bara inte ÄR sån själv. Är det nåt fel med att vilja bo utomlands eller bara tycka bankväsendet i Sverige är undermåligt?  Jag kommer dock iallafall sakna svensk matkultur när jag flyttar! A min vän, låt oss gå en massa på Ikea - snälla säg att det finns nåt iallafall i närheten?! Mitt körkort ska bara fixas. Imorgon är det plugg och ensamma promenader med hund som står på 'att göra'-listan. Fia ska träffas nästa vecka och B en massa. (Det kallas inte att fly, det kallas att vara social;)) I'm on it!

Saknar mamma.

Ovido - Quiz & Flashcards