Alla inlägg den 24 februari 2011

Av carpe - 24 februari 2011 20:10

Hm. Vet inte riktigt vart jag ska börja. Kanske med att S är hemma i Ungern i en månad, eller att Luca var hos oss en vecka.. Hm.


Jag och Luca hade iaf grymt roligt, och nu är det väldigt ensamt i stallet. Vår sista ridtur tillsammans slutade med att han flög av Grey haha. Låter kanske inte så roligt men det var det, då jag försökte med alla krafter att sitta kvar på en bockande Virginia medans han 'skuttar' av Grey hur snabbt som helst! Jag hann tänka att 'jag kan inte trilla av, då kommer han skratta ihjäl sig åt att jag trillar av från ett litet bocksprång, håll i dig!'. När jag äntligen fick kontroll på min häst, vänder jag mig om och vem står inte där på backen om inte Luca;-) Mina magmuskler krampar fortfarande vid minnet, :P


 

Luca och Grey precis när jag vänt mig om och sett honom på backen


  Annars trevliga minnen från den veckan är när vi haffades av Toxic FM och var tvungna att ge vår syn på saken angående varningar på våldsspel, eller när Ceasar åt upp skosnörena, eller när vi gick runt hela Migros-parkeringen innan vi kom på att vi ställt bilen precis där vi började vår vandring;)

  Nu är stallet iaf tomt, och i veckan har det bara varit jag och Tuca. McMac har varit i Klosters/Davos på lite holiday. Snö har det hunnit komma också, och två nya hästar. En känner vi ju sen innan, Cassin är tillbaka efter sin sejour hos J. Dessutom har vi fått hit en himla trevlig fuxvallack, elva år, som heter Mario men som jag kallar Maikel. Han ska debutera med T i Erlen på lördag. Jag kommer tyvärr inte åka med till Erlen, då Mac redan gett mig lördag ledigt (vi trodde fram tills igår att tävlingen var fredag, T's fel..), T måste vara ledig söndag och tja, jag var helt enkelt tvungen att jobba mån-fre. Nu måste T hitta nån annan kompis som kan hjälpa honom på tävlingen. Lite tråkigt att jag inte kan följa med är det, för Erlen är en rolig tävling och alla som inte är i Gbg är där, men samtidigt bra timing då jag, Karina och Fabian + vänner ska gå på ishockeymatch i Zürich, Kloten mot eh nånting.. Sen ska vi gå ut och fira nån kompis till Fabian som fyller år, och förhoppningsvis är vi inte hemma klockan fyra på morgonen för jag måste jobba söndag haha.


Så så - det var det. Så mycket mer har inte hänt. Egentligen. Just ja, glömde nästan Sandor;) Han är hemma på semester och plockar sina frukter som han sen tar till myskosnubben som pressar dom och förvandlar dom till ungersk snaps, läskig ungersk snaps:)) Nä bara skojade, han är nog hemma främst för semester och för att ta lastbilskörkort. (Jag som läser 3 sidor ur min körkortsbok varje kväll.. längre kommer jag inte innan jag somnar!)


nu väntar städning... ciao madames o monsieurs


shit ja! Glömde helt bort att meddela att älskade Tinky Bink är tillbaka i Frankrike redan igen:((((( Jättetråkigt..!!! :'(


 

<3

Ovido - Quiz & Flashcards