Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Im back!

Av carpe - 31 oktober 2012 19:57

Jomennusåäreatt jag sitter i Alperna, 15 km från Slovenien och undrar lite hur man kan gilla att 1) bo i kylskåp 2) jobba med hästar.


http://donnis.blogg.se/2012/october/turista-i-alperna.html för er som vill ha en update på tidigare avsnitt. Med tillägg på att vi var på tävlingen i Wängi och jag var bara så himla glad över att se alla och samtidigt så överraskad hela tiden över att jag hade Angel med mig. I Wängi liksom. Och med lite smicker hos min framtida svärfar aka bankdirektör i Schweiz kommer man långt, mindre långt kommer man om man inte bytt vinterdäck på sin porsche när det är snöstorm ute och allra minst långt kommer man om går runt i converse på blötsnöad framhoppning. Men det var iallafall himlans gött att träffa schweizerfamiljen igen, framför allt myset med mamma Fuchs och utgången med Sabi, Martin och Angel, som kanske på lördagen sågs som mindre lyckad. US-Mex i kombination med Seeger, Elefanten och CityKebab får mig att minnas denna helgen länge. 


Den gröna mannen skrattade ut min Marco Julio Arellano Polo II och då sa jag att den är fan iallafall yngre än din bästa häst, så det så! Jomen asså det där med att jobba är ju inte riktigt min grej. Inte alls har jag kommit fram till. Det är nog dockk bra att jag jobbar lite för att jag tjänar ju faktiskt pengar plus att jag bränner kalorier, plus har en helt ny lite etta att förfoga över. Med internet dessutom. Halleluja! Nämen nu är det ju faktiskt så att dagen egentligen inte var jobbig alls. Började klockan sju urk, men behöver inte mocka för det gör tysken så att vi tjejer kan spara ryggarna, så vi drack lite kaffe jag och Agatha och sen kom Geffe och red lite och det var nog fan det som var jobbigast. Jag skulle liksom göra iordning en häst och sen till råga på allt rida fram den och sen ta bort den gröna mannen ridit på och sen göra om en hela rutinen igen. Med fyra hästar. WTF. Tur att han inte rider lika kort som en viss madame 007:a för det hade varit ohållbart! 


På eftermiddagen sattes jag på att klippa Bleeker. Och det upptog typ all tid, för sen fodrade och sopade vi och allt runt om och tja, sen var vi klara. Imorgon ska det hoppas och sen åkas till Polen. URK igen. 


Adieu mitenand, nu ska jag kolla igenom Gossip Girl i sängen! :D min stora dubbelsäng från IKEA! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards