Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av carpe - 13 oktober 2012 23:10

Jag orkar inte. Det finns absolut inget fint med döden. Det finns inget fint med att förlora någon man tyckte mycket om eller rent av älskade. Och det är aldrig rättvist när någon går bort. Aldrig. Jag orkar inte. Är det verkligen värt att skaffa sig vänner och familj och djur man faktiskt älskar, när man vet att en dag så står man där och vet att man aldrig igen kommer få prata med sin vän eller familjemedlem, eller bara se den där speciella svansviftningen eller höra gnäggningen som möter en? Jag vet inte. Jag orkar inte med döden. Jag orkar knappt tänka på mamma för att det alltid, ja alltid, gör mig sorgsen. Att inte få prata med henne igen, inte kunna ringa och be om matlagningsråd vad gäller ris, att inte få krama om henne igen eller inte ens heller få gräla med henne. Jag skyr undan det, för det mesta. Sen kommer det dagar som dessa då en i min närhet förlorar sin mamma och då orkar jag inte. Livet är inte rättvist, och att mina små syskonbarn båda ska växa upp utan vare sig mormor eller farmor är absolut inte rättvist. Jag vet inte, jag har tappat lite tron på det där livet. Misstolka mig rätt, jag älskar det mer än allt annat, men precis när vi återhämtat oss från ett jobbigt år dyker döden upp igen och tar det han vill ha. Jag vet inte, vem bestämmer? Vem bestämmer över sorgen och lidandet? Det är inte heller så att det någonsin tar slut. Människor i min omgivning har nått åldrar över den som mamma lyckades ta sig över med näppe, och det gör mig rädd och ledsen.


Kanske är det faktiskt bättre att stå själv och varken älskas eller älska. Kanske man orkar mer då. Kanske.

Tänker på er, och ta hand om er. 

Av carpe - 13 oktober 2012 19:04

eummm. Så nu sitter jag här på loftet igen och gör det som Anneli lärde mig om filmer igår, att titta på dem! Egentligen borde jag 1) planera för resan ner till Österrike 2) Söka program innan den 15. Ingenting gör jag ändå. Soon come. well det fanns inte så mycket mer att säga, jag tänkte bara tala om för er att vi lever och lär men det smids också på planer vilket gör att uppdateringstakten är något låg för att inte säga obefintlig. Snart borde vi dock höras av och tja hej svejs tills dess! Kika gärna in då och då så kanjag underhålla er med roliga bilder tills the action is here! :D

Ovido - Quiz & Flashcards