Alla inlägg den 1 januari 2012

Av carpe - 1 januari 2012 23:34

Anneli var klok nog att påpeka att det där "Årets"-inlägget nog inte kommer bli så bra om jag skriver det ikväll så det får helt enkelt vänta tills imorgon! Nu får ni nöja er med en uppdatering av veckan som gått och nyåret. Ok. I torsdags fyllde världens bästa Anneli år och det firades på La Fogata med en herrans massa mat, roliga människor och en fantastisk chokladtårta som ingen orkade äta upp. Jag och Omar fick på nåt sätt för oss, hur vet jag nu inte, att på nyårsafton skulle vi beställa mjölkshots för att vi tycker så mycket om mjölk. Fortsättning följer på det, och låt oss nu lämna mysig margaritakväll och istället snacka lite om fredagen då det var HOCKEYTIME! Florida Panthers vs. New York Rangers och det var HELT wonderful och ska definitivt göras om! Och om. Och om och om igen! Nu har vi i alla fall lärt oss vägen dit så att vi slipper åka ner till Miami helt i onödan;) Ni anar inte hur många mil jag har fått i kroppen redan! (Matchen vanns av Rangers btw, med 4-1, yes! Go Henke!)


   


 Vi var heeelt vilse när vi körde av motorvägen nånstans i Miami, och frågade snällt tanten i motorvägstullen om var Sunrise Stadium, Fort Lauderdale låg. "But girls, you are in Miami now." med en nedlåtande och suckande ton. Nähääää daaah! There was a reason we asked you, cause we're LOST! Vi var till och med tvungna att stanna i ett grymt läskigt neighbourhood, med en massa drogpåverkade människor för att fråga om vägen och sen sprang vi bort till bilen igen! Vi hittade i alla fall fram till slut, slutet gott allting gott:) (Matchen vanns av Rangers btw, med 4-1, yes! Go Henke!)


Nå. Allt detta babbel tar oss långsamt fram mot 2011's sista dag, nyårsafton! Efter en jobbig dag med massa ridning kunde jag äntligen samla upp mina lamm CK och Maria som anlänt på fredagen! Vi gillar, och vi har på känn att det blir en bra season:) Vi samlades hos Anneli för att göra oss i ordning och skåla i champagne (som nästan glömdes bort haha) innan taxin gick mot älskade West Palm Beach! Alla fem tjejerna var brukligt nog klädda i klänning som det ska vara på nyårsafton och till råga på det grymt snygga haha. Först drog vi oss till en bar där FloRida apparently hänger när han är i stan, Off the Hookah, och där tog vi oss en vattenpipa och självklart de beryktade mjölkshotsen (som egentligen var ren fet grädde)! Bartenderns min när jag beställde dessa är oförglömlig och finns här nedan för allmän beskådning! (Jag rekommenderar varmt att chocka er sedvanliga bartender på detta viset, var beredda med kameran bara för det blir kanonbilder!)

  

 

Eftersom det sedan långsamt blev lite tråkigt på Off the Hookah drog vi oss istället till favouriteplace Dr Feelgoods! http://www.feelgoodswestpalm.com/  Där rockade vi loss till grym musik och träffade ett gäng med massa roliga italienare och en norrman (vad är oddsen på det!?) Skjuts hem fick vi också i en svart Ford Mustang från -97 och den gick himlans snabbt vill jag påstå. Jag tror jag blir lite långsamt kär i Mustanger, precis som alla andra här. Tyvärr så blev det lite missförstånd med hur vi skulle placera oss i bilarna och jag och Anneli drog ju turlotten med Mustangen, medans stackars Ck och Maria fick dras med fyra högljudda italienare som inte visste var de skulle, vilket varken CK eller Maria visste heller, och sen försvann ju vi i Mustangen snabbt som satan, och sen tja, blev det lite trassligt som ni alla kanske förstår. Det var ju så att våra kära blonda svenskar nästan både tappades bort och blev döva på kuppen men som i alla sagor hade den här ett lyckligt slut och italienarna följde brödsmulorna flamingorna inte ätit upp, och bättre sent än aldrig kom alla instörtandes i Casa de la Anneli nångång där på morgonkvisten. Resultat finns till allmän beskådan via video på fb;).


Nåja. Vi låter den tala för sog själv och nu säger jag adjöss. Vi har legat i och vid poolen hela dagen och det är ju fruktansvärt energitagande att sola och bada i värmen, så jag tror inte jag orkar mer. Låt oss höras imorgon istället. Då tar vi årets lista, men jag vet redan vilken dag som blir "Året Nyårsafton 2011" hahahahaha. Well done, bra start för numera utökade team Sweden!



Ovido - Quiz & Flashcards