Alla inlägg den 25 juli 2011

Av carpe - 25 juli 2011 17:48

Om man ska börja pessimistiskt så låt mig säga så här; Jag har ingen aning om vart världen och dess befolkning är på väg. Har människan alltid varit en sån ond varelse eller är det nånting vi har utvecklat med tiden? Nu tänker jag förstås då på Norgehistorien. Och det är inte av den varken vitsiga eller lustiga sorten utan bara obehaglig och fruktansvärt sorglig. Jag har svårt att förstå och greppa vidden av det hela men jag tror att det allra mest beror på att jag inte vill. Jag vill inte förstå ondskans gärningar, för det finns ingen ursäkt eller anledning till att göra saker som vad som nu hänt i Oslo. Låt killen och liknande själar brinna och lida.


Så positivt. Jag vet inte riktigt. Förra gången babblade jag ju rätt på rejält. Och nu måste jag boka resa. Låt oss höras snart igen, kanske kommer det bra nyheter då för en gångs skull.



Ovido - Quiz & Flashcards