Alla inlägg den 19 mars 2011

Av carpe - 19 mars 2011 21:04

Tänk om man skulle åka på 3 veckors semester till hmm Sydafrika eller kanske Malidiverna. Det låter väl bra? Det får jag fixa efter Arezzo för det är Italien som gäller fram till 15 april. Nu har jag jobbat i ett sträck sen mitt senaste blogginlägg och om jag har tur är jag ledig redan den 15 april igen! :D Det gör en inte alls matt i tanken---


Skulle vilja lägga upp lite foton men jag är alldeles för lat för det just nu. Måste nämligen som alltid hitta kabeln först. Foton får det bli efter Arezzo, vilket antagligen betyder ett par blogginlägg i bildbombformat!



I lördags var vi på tävling i Oberriet där det för dagen blåste full orkanstyrka. Lindor, transportskydd och täcken blåste ut över ängen, för att inte tala om hut irriterande det var att behöva borsta av hästarna innan varje enskild start, då spånet i lastbilen yrde runt manar, svansar och täcken varje gång vi ville lasta ur! Som tur var hade jag Sonja med mig, Luca och Cedric hjälpte också till, den ena med att stå på framhoppningen och den andra med att rida fram hästar när vi hade 3 st i båda 140:na och det var som flest 28 starter allt som allt! Tänk att vi har så många goda människor runt om som hjälper till! <3



När det gäller hästarna så visste vi än en gång inte vem vi var mest nöjda med. Qiss 2x0 plac 7a+1a, Cassin 2x0 plac 6a, Nymphea 0+4, plac 5a, Grey 2x0 ej plac och Virginia 2x0 och hon vann helgens huvudklass överlägset! Måste säga att för att vara en liten regional tävling fick organisationen ihop 4 landslagsryttare på en dag, Arhur, Theo, Manfred och Werner, inte dåligt!


I onsdags var jag, Karina, Betti och Feli i Fehraltorf igen och löshoppade Colin (e Contendro) och Abiano (Europamästare Haflingers 2009). Videon kan ni se nedan, Abiano hoppar 1:20 in i videon och Colin kommer precis efteråt, ca 1:28.



Så. Nu måste jag faktiskt fortsätta med alla mina bestyr. Önska oss lycka till i Italien och att vi har det bra.

Ovido - Quiz & Flashcards