Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Dagens andra inlagg

Av carpe - 15 maj 2012 23:13

Ja nu ar vi ju har. Maria ar ivag och springer men jag bestamde att jag nangang maste ge er lite quality time ocksa och inte bara lata Anneli skota jobbet.. Dessutom maste jag betala rakningar och skit sa det ar val lika bra att jag ligger har i sangen och tuggar pa min Rolo! 


Naval. Som det skrevs sig senast tror jag att jag sa att jag skulle forsoka fa till en resume slash summering av forra veckan.  Eller iallafall tiden som gatt mellan uppdateringarna. Ni fick ju en Florida-aterblick sa det tror jag inte ni behover mer av utan jag ska koncentrera mig pa vart jag ar just nu, Kentucky. Kentucky ar nog mest kant for sina galopphastar och races, och nog finns det hagar med vita staket, hastar i mangder och gront gras sa det racker och blir over har. Sen finns det aven Florida-invasion. Av oss. Typ. Och lite fler manniskor. Jag tror att vi var en hel karavan som korde upp forra lordagen, och for oss tre blondiner, Ash med bussen, Maria med hastarna och jag med RangeRovern, tog det en sisadar 18 timmar upp. More or less. Vi kom ivag 17.45 lordag kvall och i borjan var det ett himla stoppande pa tankstallen for att Ash's kort kranglade,  eller hon behovde en laddare osv osv. Sedan borjade det antligen ta sig och efter ett timmesstopp pa macken i Georgia (nej, vi forstod inte hur vi skulle tanka Eleanor!) sa korde vi i ett till klockan 7 pa morgonen da vi hade hamnat i Tennessee och jag desperat behovde bensin! Tennessee maste jag saga var en himlans vacker stat, precis som Atlanta var en himla cool stad i Georgia! Men dar pa sjutiden pa morgonen var det en nytandning iallafall for mig att kora, och energin togs till en ny niva. Som tur var slapp jag dricka mer 5hoursshots, for de gjorde mig till ett nervvrak som inte kunde sluta skaka pa Waffle House i Georgia mitt i natten. Nu har jag lart mig det lol. Ta det lugnt med energyshotsen!


Soluppgang i Tennessee


Tennessee    


En trottis i bilen  

Sa kom vi da fram till Kentucky och Lexington slutligen, jag tror klockan var narmare 11 pa formiddagen och vi har varit vakna ett antal timmar. Det ar da vi inte tycker det ar sa konstigt nar Maria ska kora in trailern vid stallarna och faktiskt, eh, nuddar taket en aning, faktiskt till den vida grad att en mexare kommer och blir tvungen att hm hugga ner taket at Maria sa att hon faktiskt kommer ut igen. Namen assa det var inte mitt fel! Jag trodde det var brunnen som lat fran vikten av Eleanor.. typ. Jaja shit happens and everything happens for a reason! Vid femtiden kunde vi antligen pusta ut och ta oss till hotellet dar jag holl pa att ga i bitar vid incheckningen. Sen kommer jag faktiskt inte ihag vad vi gjorde, om vi stack ivag for att kaka nat eller bara hangde inne, gaad knows. Det ar lite dimmigt dar. 


 

Voila! Varan entre i Lexington, verket a la Maria och Eleanor!


Sa nu har vi varit har i lite over en vecka och nej, jag har annu inte forgatts som Anneli forutspadde. Jag tycker det ar ganska mysigt och chill, sen att Miami har mitt hjarta det ar ju en annan sak. (Jag kan till exempel knappt lyssna pa "Ven Bailalo" utan att fa en tar i ogat. Den ar sa Mangos och nej, jag ar inte overdriven. It breaks my heart att inte fa vara dar.) Hela mitt liv kanns det som om jag har flyttat runt hitan och ditan, och fine, jag kande mig valdigt hemma pa Flyinge, och jag kande mig annu mer hamma i Schweiz, men aldrig, ALDRIG, har nagot kanns sa ratt som Miami, och SA FEL att lamna. Jag saknar det, det skar, och jag vet inte riktigt vad det ar med mig, jag tror det ar nagot fel pa mig men jag tror samtidigt att jag kanske har hittat min plats. Jag har alltid suktat efter palmtrad. Jag alskar dem. Jag alskar Miami. Hur gick det har till? Varfor kan jag inte bara bli en normal svensk som faktiskt bor i Sverige och inte bara tatuerar in Sverige pa sin kropp??  (Just ja, jag har inkat mig igen! InkLink Tattoo studio gjorde en jattefin tattoo pa mig, lovar att posta. Thou Ancient, Thou Free, Du gamla, Du fria!)

  Aja, Lexington ar inte sa pjakigt, ponnysarna ar jatteglada, och alskar verkligen att galoppera runt har pa VM-terrangbanan, och sa hoppar de ratt okej ocksa, ett par andraplaceringar och ett par topp tio ocksa sa det ar godkant. Bilder foljer har ett par, jag saknar Miami, och ikvall har jag och Anneli bestamt date for att fa ordning pa vara liv som ska innehalla palmtrad, sol, drinkar och faktiskt skolbocker! Sa pa aterseende, nu ar det Applebees och date med svenskorna! 


Elenor VIP-parkerad utanfor vart hotellrum!


Cadett infor Olympic Trials


Agro monkey <3


    


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carpe - 18 februari 2014 02:35

I'm back in the game! Multitaskar med att blogga och kolla på NCIS och däcka i soffan. Det finns inte så mycket energi kvar i denna gamla kroppen efter en normal vecka hos oss. I tisdags kväll åkte vi till Renegades som är en cowboy bar i west Palm o...

Av carpe - 17 december 2013 05:32

Någon kanske kallar det epic fail. Men det var helt awesome och jag har en ny buddy. Så jag går bort till en maskin där på gymmet där man ska göra chin ups. Gör ett set och tycker det är lite jobbigt. Kollar på snubben bredvid mig och säger åt hon...

Av carpe - 28 november 2013 02:25

Hellooo i stugan! Jag är tillbaka i etern än en gång! Nu har min vida vy växlat från vackra men väldigt torra, trevliga norra Kalifornien till ett betydligt sydligare klimat, älskade Florida! Jag och Robban och Cesi landade i torsdags på FLL efter fy...

Av carpe - 7 oktober 2013 06:27

Idag ska vi prata om skillnaden mellan amerikanska och europeiska tävlingar. (Eller ja, hästlivet i sig.) Jag och Angel diskuterade detta och båda har ju sen länge kommit fram till att vi båda trivs bättre med hästlivet på den amerikanska kontinenten...

Av carpe - 24 september 2013 04:01

Ok ok ok alla som trodde att jag gått och grävt ner mig i jorden, under sker och här är jag igen!! Senast det bloggade var innan Verden ser jag ju nu, och det var ju ehum ganska så länge sen. Verden gick väldigt bra, och efter Verden var det Dobrock ...

Ovido - Quiz & Flashcards